کمیته بیست و هفت نفری حل چالش انتخاباتی ریاست مجلس نمایندگان امروز به دلیل اختلاف دیدگاه بر سر درستی و نادرستی یک رای مورد منازعه انتخابات روز شنبه هفته گذشته، نتوانست فیصله قطعی صادر کند. کمیته‌ ای بیست و هفت نفری که برای حل تنش به میان آمده بر سر کرسی ریاست مجلس نمایند‌گان تشکیل […]

کمیته بیست و هفت نفری حل چالش انتخاباتی ریاست مجلس نمایندگان امروز به دلیل اختلاف دیدگاه بر سر درستی و نادرستی یک رای مورد منازعه انتخابات روز شنبه هفته گذشته، نتوانست فیصله قطعی صادر کند.

کمیته‌ ای بیست و هفت نفری که برای حل تنش به میان آمده بر سر کرسی ریاست مجلس نمایند‌گان تشکیل شده بود، نتیجه بررسی ‌هایش را اعلام کرده است. این کمیته روی یک رای جنجالی که روز شنبه گذشته باطل اعلام شده بود، به نتیجه نرسیده است. این رای به نفع میر رحمان رحمانی استفاده شده است و پیش از این باطل اعلام شده بود.  قرار است فردا این رای در نشست عمومی به رای ‌گیری گذاشته شود.

اعضای این کمیته پس از بررسی آرشیف، شمار مجدد آرا و بحث روی اصول وظایف داخلی، نصاب روز شنبه، را دوصد و چهل و شش نفر تبیث کرده ‌اند. رای باطل شده که مربوط آقای رحمانی است، نیز از سوی شانزده تن از اعضای این کمیته اعتبار یافته است. به این ترتیب شمار آرای میر رحمان رحمانی به یکصدو بیست و چهار رای رسیده و او برنده کرسی ریاست مجلس نمایند‌گان است.

همچنان یازده تن از اعضای کمیته بیست و هفت نفری که از حامیان کمال ‌ناصر اصولی بودند، با این فیصله موافقت نکرده‌ اند. شانزده تن دیگر روی اعتبار این رای توافق دارند. اما این شانزده نفر دو سوم اعضا را تکمیل نکرده و به همین دلیل یک رای جنجالی به رای‌گیری در مجلس عمومی گذاشته می‌شود.

انتخابات برای گزینش رییس مجلس نمایندگان روز پنجشنبه هفته گذشته میان چهار تن برگزار شد. میرویس یاسینی، عمرنصیر مجددی، میر رحمان رحمانی و کمال ‌ناصر اصولی از نامزدان دور نخست این انتخابات بود. میر رحمان رحمانی و کمال ‌ناصر اصولی با به دست آوردن بیش ‌ترین رای در دور دوم انتخابات با هم رقابت کردند. در نتیجه انتخابات میر رحمان رحمانی یکصدو بیست و سه رای و کمال ناصر اصولی پنجاه و پنج رای به دست آوردند.