مسوولان محلی ولایت هرات می‌گویند که مولوی غلام‌محمد کبابیانی، معاون شورای علمای زون غرب کشور در نتیجه‌ی حمله‌ی تفنگ‌داران ناشناس کشته شده است. عبدالخالق حقانی، رییس حج و اوقاف هرات می گوید که آقای کبابیانی صبح امروز در نزدیکی خانه‌اش در روستای «کبابیان» ولسوالی انجیل این ولایت هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته است. آقای حقانی […]

مسوولان محلی ولایت هرات می‌گویند که مولوی غلام‌محمد کبابیانی، معاون شورای علمای زون غرب کشور در نتیجه‌ی حمله‌ی تفنگ‌داران ناشناس کشته شده است. عبدالخالق حقانی، رییس حج و اوقاف هرات می گوید که آقای کبابیانی صبح امروز در نزدیکی خانه‌اش در روستای «کبابیان» ولسوالی انجیل این ولایت هدف حمله‌ی مسلحانه قرار گرفته است.

آقای حقانی افزوده است که مولوی غلام‌محمد کبابیانی ابتدا زخمی بوده و در مسیر شفاخانه جان داده است. به گفته وی، مهاجمان مسلح دو نفر، سوار بر یک عراده موتورسایکل بوده و آقای کبابیانی را پس از ادای نماز صبح در نزدیکی خانه‌اش ترور کرده‌اند.  مولوی غلام‌محمد کبابیانی از علمای میانه‌رو در غرب کشور بود. او همواره از مردم می‌خواست که از خشونت پرهیز کنند و در تأمین صلح بکوشند. تاکنون فرد و یا گروهی مسئولیت ترور این عالم دین را بر عهده نگرفته است.

اما پولیس هرات گفته است که به بخش‌های کشفی هدایت داداده شده است تا این مسئله را به گونه جدی پیگیری کنند.