وزارت مالیه اعلام کرده که بانک جهانی تعهد کرده که تا یک ماه دیگر، دفتر خود در افغانستان را بازگشایی ‌می‌کند. سخنگوی‌این وزارت می‌گوید که قرار است ۴۵ طرح ناتمام بانک جهانی در افغانستان از سر گرفته شود. پس از سقوط نظام پیشین و رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، شمار زیادی از نهادها و […]

وزارت مالیه اعلام کرده که بانک جهانی تعهد کرده که تا یک ماه دیگر، دفتر خود در افغانستان را بازگشایی ‌می‌کند. سخنگوی‌این وزارت می‌گوید که قرار است ۴۵ طرح ناتمام بانک جهانی در افغانستان از سر گرفته شود.

پس از سقوط نظام پیشین و رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، شمار زیادی از نهادها و سازمان‌های خارجی افغانستان را ترک کردند و کارها و پروژه‌های که کار آن جریان داشت، متوقف شد؛ برخی از‌این نهادها دوباره فعالیت‌های‌شان را از سر گرفتند. در تازه ترین مورد، وزارت مالیه اعلام کرده که قرار است بانک جهانی دفتر خود در افغانستان را تا یک ماه دیگر بازگشایی کند. سخنگوی‌ این وزارت ‌می‌گوید که بانک جهانی تعهد کرده‌است که تا ماه اپریل سال ۲۰۲۴ هزینه کار انجام‌شده پروژه‌های ‌این بانک را اجرا کند.

درهمین حال، برخی از کارشناسان حوزه اقتصاد با استقبال از گشایش دوباره دفتر بانک مرکزی در افغانستان، ‌می‌گویند که کار روی پروژه‌های انکشافی و توسعه‌ای می‌تواند زمینه کار را برای شهروندان کشور فراهم کند و گراف فقر را نیز، کاهش دهد.

گفتنی‌است که بانک جهانی در سال ١۴٠٠ تمامی پروژه‌های خود در افغانستان را به حالت تعلیق درآورد و در سال ١۴٠١ شماری از پروژه‌های خود را در کشور دوباره از سر گرفت. ‌این همه در حالی‌است که‌ این بانک در واپسین گزارش خود آورده که نرخ بیکاری و فقر در افغانستان به‌گونه‌ای چشم‌گیری افزایش یافته و دست‌کم، ۱۵ میلیون تن به ناامنی غذایی رو‌به‌رو شده‌اند؛ اما‌ این گزارش از سوی مقام‌های حکومت سرپرست رد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv