رییس اجرایی حکومت می‌گوید که تلاش‌ها برای ایجاد مرجع واحد به هدف رهبری روند صلح در جریان است. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در مراسم گرامیداشت از روز جهانی مبارزه با بیماری توبرکلوز در کابل گفت که در حال حاضر بحث‌ های جریان دارد تا کوشش‌ های صلح توحید شود و یک مرجع واحد برای […]

رییس اجرایی حکومت می‌گوید که تلاش‌ها برای ایجاد مرجع واحد به هدف رهبری روند صلح در جریان است.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت در مراسم گرامیداشت از روز جهانی مبارزه با بیماری توبرکلوز در کابل گفت که در حال حاضر بحث‌ های جریان دارد تا کوشش‌ های صلح توحید شود و یک مرجع واحد برای رهبری این کوشش‌ها با مشوره رهبران سیاسی ایجاد شود. آقای عبدالله تاکید کرد که این مرجع واحد در روند صلح، صدای واحد مردم افغانستان خواهد بود.

وی با تاکید بر  این که تمامی مردم افغانستان خواستار صلح استند؛ می گوید که مردم نمی‌خواهند به روزهای تاریک گذشته که در آن حقوق زنان و کودکان پایمال می‌شد، برگردند.

این در حالیست که روز گذشته رییس جمهور غنی نیز با حامد کرزی، عبدالرب الرسول سیاف، سرور دانش، عبدالله عبدالله رییس اجرایی و کریم خلیلی در ارگ روی ایجاد آدرس مشخص برای مذاکرات صلح دیدار کرد.

شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در صفحه فیسبوکش نوشته است که در این دیدار، شخصیت ‌های نامبرده در رابطه به این که از جریان‌ ها، اقشار و واقعیت‌ های نوین افغانستان در روند صلح نمایندگی بهتر صورت گیرد، مشوره‌ های شان را ارایه کرده اند. آقای مرتضوی افزوده که مشورت ‌ها به‌خاطر این است که تلاش‌ های متعدد به هدف دستیابی به صلح، به یک موقف واحد در روند گفتگوها مبدل شود. پیش از این هیات مذاکره کننده دولت با انتقادهای برخی از چهره‌ های سیاسی و جهادی در کشور مواجه شد؛ اما، پس از آن اعلام شد که در نتیجه این انتقادها، ارگ ریاست جمهوری در پی آوردن تغییرات در ترکیب هیات مذاکره کننده حکومت با گروه طالبان است.