دادستانی کل به هدف حضور بیشتر زنان در این اداره تفاهمنامه‎ای را با بنیاد آسیایی در کابل امضا کرد. هدف از امضای این تفاهمنامه ایجاد فرصت کارآموزی برای دختران فارغ شده از دانشکده های شرعیات و حقوق گفته شده است. در چهار چوب این تفاهمنامه، نزدیک به ۲۵۰ تن از دختران که از دانشکده های […]

دادستانی کل به هدف حضور بیشتر زنان در این اداره تفاهمنامهای را با بنیاد آسیایی در کابل امضا کرد. هدف از امضای این تفاهمنامه ایجاد فرصت کارآموزی برای دختران فارغ شده از دانشکده های شرعیات و حقوق گفته شده است.

در چهار چوب این تفاهمنامه، نزدیک به ۲۵۰ تن از دختران که از دانشکده های شرعیات و حقوق فارغ شده‎اند در یک دوره یک ماهه با همکاری مالی اداره توسعه بین المللی آمریکا و بنیاد آسیایی در کابل آموزش خواهند دید. وحید الله ارغون معاون دادستان کل کشور می‎گوید که پس از آموزش یک ماهه این فارغان در تمام اداره های دادستانی در ۳۴ ولایت مدت ۵ ماه آزمایشی کار خواهند کرد و پس از یک آزمون رقابتی، شمار زیادی آنان در اداره های دادستانی استخدام خواهند شد.

ازسویی هم عبدالله احمدزی رییس بنیاد آسیایی در کابل بر همکاری این نهاد در راستای حضور بیشتر زنان در اداره های حکومتی به ویژه داستانی کل تاکید می‎کند.

این درحالیست که پیش از این شماری از فعالان حقوق زن از حضور کمرنگ زنان در اداره های حکومتی انتقاد کرده اند. این فعالان گفته اند که زمینه های جذب زنان در ادارات حکومتی باید بیشتر فراهم گردد.