معاون اداری رئیس‌الوزرا با سفیر و فرستاده ویژه ایتالیا برای افغانستان دیدار کرده و گفته که حکومت سرپرست خواهان برقراری روابط نیک با اروپا است. همچنین، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در دیدار با سفیر آذربایجان گفته که حکومت کنونی می‌خواهد از طریق این کشور، اموال تجاری افغانستان را به اروپا برساند. عبدالکبیر در ادامه از بازرگانان […]

معاون اداری رئیس‌الوزرا با سفیر و فرستاده ویژه ایتالیا برای افغانستان دیدار کرده و گفته که حکومت سرپرست خواهان برقراری روابط نیک با اروپا است. همچنین، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا در دیدار با سفیر آذربایجان گفته که حکومت کنونی می‌خواهد از طریق این کشور، اموال تجاری افغانستان را به اروپا برساند. عبدالکبیر در ادامه از بازرگانان آذربایجانی خواسته که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

ناتالیا کوینتاویل، سفیر ایتالیا و گاینفرنکو، فرستاده ویژه این کشور برای افغانستان با عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌الوزرا در کابل دیدار کردند. آقای حنفی در دیدار با سفیر و فرستاده ویژه ایتالیا برای افغانستان گفته که حکومت کنونی خواهان برقراری روابط نیک با اروپا است. دپلماتان ایتالیایی نیز در این دیدار گفته‌اند که کشورشان می‌خواهد در پروژه‌هایی صحی و آب‌رسانی در افغانستان، مشارکت کند.

همچنین معاون سیاسی رییس‌الوزرا در دیدار دیگر با سفیر آذربایجان گفت که حکومت کنونی می‌خواهد اموال تجارتی افغانستان را از طریق آذربایجان به اروپا برساند. بربنیاد خبرنامه‌ای ارگ، مولوی عبدالکبیر در دیدارش با الهام نریمان اوغلو محمدوف، گفته که سیاست خارجی حکومت سرپرست اقتصاد‌محور است و اساس آن، بر همکاری‌های اقتصادی و تجارتی با کشورها استوار می‌باشد. آقای عبدالکبیر همچنین از بازرگانان خواسته تا در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

افزون بر این، اتحادیه اروپا گفته‌است که در همکاری با سازمان اقدام علیه گرسنگی برای حمایت از جوامع آسیب‌پذیر در ولایت‌های غور، دایکندی و بدخشان ۵ میلیون یورو کمک می‌کند. این اتحادیه با نشر خبرنامه‌ای نوشته که این کمک‌ برای ۳ سال آینده به‌هدف افزایش امنیت غذایی جوامع محلی در نظر گرفته شده و بیش از ۲۶ هزار تن را زیر پوشش قرار خواهد  داد: «اجرای این پروژه زندگی کسانی را که با مشکلات سوءتغذیه، ناامنی غذایی و کمبود منابع برای کشاورزی دچار هستند، تفاوت ایجاد خواهد کرد .افزایش مهارت‌ها و آموزش شیوه‌های کشاورزی به زنان و مردان افغانستان، کمک می‌کند تا برای رویارویی با خطرات مرتبط با آب‌وهوا، ایجاد درآمد پایدار و کاهش فقر آماده‌گی بیشتر داشته باشند».

این در حالی‌است که ویجی رغوان، مدیر سازمان اقدام علیه گرسنگی گفته‌است که در ولایت‌های دایکندی و بدخشان ۴۰ درصد و در ولایت غور ۴۵ درصد جمعیت از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند. وی خاطرنشان کرد که بیش از ۹۵ درصد شهروندان افغانستان غذای کافی برای خوردن ندارند.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv