شماری از فرماندهان پیشین جهادی و اعضای کمیسیون اعزاز و خاک سپاری امیر حیبب الله کلکانی، خاکسپاری امیر شهید و همراهانش را احترام گذاشتن به بخشی تاریخ پر افتخار کشور می دانند. آنان می گویند که قرار است مراسم فاتحه خوانی نیز برگزار کنند و ساختن مقبره نیز از برنامه های بعدی خواهد بود. امیر […]

شماری از فرماندهان پیشین جهادی و اعضای کمیسیون اعزاز و خاک سپاری امیر حیبب الله کلکانی، خاکسپاری امیر شهید و همراهانش را احترام گذاشتن به بخشی تاریخ پر افتخار کشور می دانند. آنان می گویند که قرار است مراسم فاتحه خوانی نیز برگزار کنند و ساختن مقبره نیز از برنامه های بعدی خواهد بود.

امیر حبیب الله کلکانی و همرهانش پنجشنبه شب پس از مشکل آفرینی تفنگداران جنرال دوستم به خاک سپرده شد. با آن که قرار پیش از چاشت روز پنجشنبه امیر و همرهانش به خاک سپرده شود؛ اما افراد مسلح وابسته به جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری مانع خاکسپاری شدند و سرانجام این کار پس از چندین ساعت تأخیر صورت گرفت.

اکنون این جا در تپه شهر آرای کابل صدها تن آمدند. آنان هدف آمدن خود را احترام گذاشتن به بخشی از تاریخ پر افتخار کشور می دانند.

در همین حال، هارون معترف رییس کمیسیون اعزاز خاکسپاری امیر حبیب الله کلکانی می گوید که قرار است مراسم فاتحه خوانی نیز برای امیر شهید و همراهانش در بخش هایی از کشور برگزار شود. وی می افزاید که ساختن مقبره از دیگر برنامه ها برای اعزاز این شهیدان است.