در ادامه نگرانی‌های منطقه‌ای از اوضاع امنیتی افغانستان و مبدل شدن این کشور به پناهگاه امن تروریستان، روسیه و اوزبیکستان سعی دارند تا صلح‌و‌ثبات در افغانستان را برقرار سازند. کرملین از دیدار ولادیمیر پوتین و شوکت میرضیایف در مسکو خبر داده و بیانیه مشترک رییسان جمهور دو کشور را منتشر کرده که در بخشی از […]

در ادامه نگرانی‌های منطقه‌ای از اوضاع امنیتی افغانستان و مبدل شدن این کشور به پناهگاه امن تروریستان، روسیه و اوزبیکستان سعی دارند تا صلح‌و‌ثبات در افغانستان را برقرار سازند.

کرملین از دیدار ولادیمیر پوتین و شوکت میرضیایف در مسکو خبر داده و بیانیه مشترک رییسان جمهور دو کشور را منتشر کرده که در بخشی از این بیانیه آمده، که روسیه و اوزبیکستان به تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح‌وثبات در افغانستان ادامه خواهند داد:روسیه و اوزبیکستان هرگونه اعمال تبعیض براساس نژاد، قومیت یا مذهب را در تمام اشکال و مظاهر آن محکوم کرده و برای دستیابی به صلح و ثبات در افغانستان که به طور کامل منافع امنیتی و توسعه‌ای آسیای میانه و همسایه‌گان را تامین می‌کند، اولویت خواهد داد. سازمان ملل متحد نیز، باید نقش اصلی هماهنگ‌کننده را در بهبود وضعیت افغانستان ایفا کند″.

درهمین‌حال، برخی از کارشناسان سیاسی و نظامی نقش کشورهای همسایه و منطقه را برای برقراری صلح و ثبات در کشور موثر می‌دانند و تاکید می‌کنند که سازمان ملل متحد با نهادهای همکارش برای آبادی افغانستان دست به یکی کنند و افغانستان را کمک کنند.

همزمان با این، سخنگوی حکومت سرپرست در تماس تلفنی با تلویزیون نور می‌گوید که ثبات در افغانستان حاکم است و برای تقویت آن، نیاز است که کشورهای همسایه و منطقه با حکومت سرپرست افغانستان تعامل کند.

این همه در حالی‌است که در دو سال پسین، شاخه خراسان داعش از خاک افغانستان به اوزبیکستان چندین حمله راکتی سازمان دهی کرده‌است. این گروه همچنین در ماه سنبله سال گذشته خورشیدی، با انجام یک حمله انتحاری در دروازه ورودی سفارت روسیه در کابل، دوتن از دیپلماتان روسیه را کشت.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv