تلفات غیرنظامیان در ده ماه اخیر سال روان میلادی بیست و یک درصد افزایش یافته است. گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می دهد که در ده ماه گذشته تنها ۶۹ هزار تن شامل زنان و کودکان زخمی شده اند و حملات بر مکان های مدهبی نیز افزایش داشته است. افغانستان در ماه های اخیر […]

تلفات غیرنظامیان در ده ماه اخیر سال روان میلادی بیست و یک درصد افزایش یافته است. گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می دهد که در ده ماه گذشته تنها ۶۹ هزار تن شامل زنان و کودکان زخمی شده اند و حملات بر مکان های مدهبی نیز افزایش داشته است.

افغانستان در ماه های اخیر گوه مرگبار ترین حملات تروریستی بوده است که به اثر این حملات تروریستی، صدها تن جان باختند و هزاران تن دیگر زخمی شده اند. یافته های سازمان ملل متحد نشان می دهد که تلفات غیرنظامیان در ده ماه اول سال روان میلادی بیست و یک درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزاش، در این مدت، شصت و نه هزار تن که شامل زنان و کودکان می شوند، زخمی شده اند.

یافته های سازمان ملل متحد همچنان نشان می دهد که حملات در مراکز مذهبی نیز افزایش داشته است و تنها پنجاه و یک مورد حمله تروریستی بر مساجد در کشور صورت گرفته است.

در این گزارش عامل بیشتر تلفات غیرنظامیان گروه های تروریستی گفته شده است. یافته های این گزارش نشان می دهد که حملات هوایی نیز عامل دیگر افزایش تلفات غیرنظامیان در کشور بوده است.