گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامی از افزایش دو برابری تلفات غیرنظامی در ماه گذشته میلادی در افغانستان خبر داده است. گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان با نشر گزارشی از رقم تلفات در بیست و سه ولایت کشور گفته است که آمار تلفات غیرنظامیان در ماه می نسبت به اپریل، دو برابر شده است. بر بنیاد […]

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامی از افزایش دو برابری تلفات غیرنظامی در ماه گذشته میلادی در افغانستان خبر داده است.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان با نشر گزارشی از رقم تلفات در بیست و سه ولایت کشور گفته است که آمار تلفات غیرنظامیان در ماه می نسبت به اپریل، دو برابر شده است. بر بنیاد این گزارش، در ماه می به شمول سی و چهار کودک، یکصدو هشتاد و نه غیرنظامی در افغانستان کشته شده اند و در کنار سی و هشت کودک، دوصد و هشت غیرنظامی نیز زخم برداشته اند.

در این گزارش آمده است که غیرنظامیان بیشتر در انفجار ماین‌ ها، حملات انتحاری و قتل ‌های هدفمند کشته و زخمی شده اند. در این گزارش بیشترین تلفات و جراحات به ترتیب در ولایت ‌های کابل، ننگرهار، هرات، غزنی و هلمند وارد شده است. در این گزارش حملات هوایی، دومین عامل تلفات غیرنظامیان گفته شده است.

عزیزاحمد تسل، رییس این گروه گفته: توقع می ‌رفت که در ماه رمضان جنگ فروکش کند؛ اما برخلاف، ناامنی ‌ها شدت یافته که تلفات غیرنظامیان نیز افزایش یافته است. گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان، با تاکید بر مصوونیت غیرنظامیان در جریان منازعات مسلحانه، از ملل متحد، حقوق بشر و نهادهای دیگر بشردوستانه خواسته تا در این خصوص بر جوانب جنگ فشار بیاورند. پیش از این، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان از تشدید خشونت ‌ها در ماه رمضان به شدت نگرانی کرده بود.