دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا در تماس تیلیفونی از ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رییس دفتر گروه طالبان خواسته است که دوره کاهش خشونت ها را ادامه دهند. در همین حال ارگان های امنیتی گفته است که با ختم دوره کاهش خشونت ها، گروه طالبان حمله های را در شانزده ولایت از سر گرفته […]

دونالد ترمپ رییس جمهور آمریکا در تماس تیلیفونی از ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رییس دفتر گروه طالبان خواسته است که دوره کاهش خشونت ها را ادامه دهند. در همین حال ارگان های امنیتی گفته است که با ختم دوره کاهش خشونت ها، گروه طالبان حمله های را در شانزده ولایت از سر گرفته اند.

گروه طالبان روز سه شنبه اعلام کرده است که دوره کاهش خشونت ها پایان یافته است و عملیات شان بر نظامیان افغان از سر گرفته شده است. بر اساس اعلامیه این گروه، طالبان نباید به نیروهای خارجی حمله کنند. اما این موقف گروه طالبان با واکنش های گونه گونه رو به رو شده است. دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی از ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی و رییس دفتر گروه طالبان خواسته است که دوره کاهش خشونت ها را ادامه دهند.

رییس جمهور آمریکا گفته است: “امروز با رهبر طالبان صحبت کردم. گفتگوی خوبی داشتیم. توافق کردیم که خشونتی وجود ندارد. ما خشونت نمی ‌خواهیم. ببینیم چی واقع می ‌شود. آنها با افغانستان سر و کار دارند اما ببینیم چی اتفاق می ‌افتد. در کل، خیلی گفتگوی خوب با رهبر طالبان داشتیم.”

براساس معلومات نهادی های امنیتی پس از ختم دوره کاهش خشونت ها، افراد وابسته به گروه طالبان در بسیاری از ولایت ها حمله های خود را دوباره آغاز کرده اند. پیش از این رییس جمهور غنی گفته بود که دوره کاهش خشونت ها ادامه پیدا کرده و آتش بس تأمین خواهد شد.

این در حالیست که “یوناما” دفتر معاونت سازمان ملل متحد از طالبان خواسته تا به کاهش خشونت ادامه دهند. به گفته این نهاد این اقدام فضا را برای گفتگو‌های موثر بین ‌الافغانی مساعد می‌کند و نتیجه آن تامین آتش ‌بس دایمی و حل سیاسی خواهد بود.