رییس ستاد ارتش پاکستان در تماس تلفنی با رهبران حکومت وحدت ملی، تروریزم را تهدید مشترک برای افغانستان و پاکستان خوانده است. قمر جاوید باجوه گفته است که کشورش آماده است در راستای مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری کند. وی تعهد کرده است که برای تأمین صلح افغانستان کار خواهد کرد تا بدگمانی ها […]

رییس ستاد ارتش پاکستان در تماس تلفنی با رهبران حکومت وحدت ملی، تروریزم را تهدید مشترک برای افغانستان و پاکستان خوانده است. قمر جاوید باجوه گفته است که کشورش آماده است در راستای مبارزه با تروریزم با افغانستان همکاری کند. وی تعهد کرده است که برای تأمین صلح افغانستان کار خواهد کرد تا بدگمانی ها بر روابط دو کشور بر طرف شود.

در اوج تنش ها میان افغانستان و پاکستان رییس جدید ستاد ارتش پاکستان با رهبران حکومت وحدت ملی تلفنی صبحت کرد. فضای همکاری میان افغانستان و پاکستان به حدی تیره شده است که رییس جمهور غنی در نشست کشورهای روند قلب آسیا در هند رقیب دیرینه پاکستان، کمک پنجصد میلیون دالر این کشور را رد کرد و خطاب به سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و روابط جهانی نخست وزیر پاکستان گفت، می‎توانید این پول را برای مبارزه با تروریزم هزینه کنید.

قمر جاوید باجوه رییس جدید ستاد ارتش پاکستان برای فرو نشاندن این تنش ها با رهبران حکومت وحدت ملی تماس تلفنی برقرار کرده است تا فضای بدگمانی میان دو کشور از میان برداشته شود. در خبرنامه‎ای ارتش پاکستان آمده است که رهبران حکومت وحدت ملی از این مقام ارتش پاکستان برای سفر به کابل دعوت کرده است.

در همین حال، ریاست جمهوری مبارزه مشترک افغانستان و پاکستان در راستای نابودی تروریزم را مهم می‎خواند و تعهد این مقام پاکستانی در راستای تامین امنیت کشور و سفر به افغانستان را منوط بر عملی سازی تعهداتش می‎داند.

ازسویی هم، ریاست اجرایی در خبرنامه‎ای می‎گوید که رییس ستاد ارتش پاکستان، افراط‌‌گرایی و تروریزم را تهدید مشترک برای افغانستان و پاکستان دانسته است و تأکید کرده است که پاکستان آماده همکاری با افغانستان در مبارزه راستای مبارزه با تروریزم است.

عبدالله عبدالله گفته است که تروریزم و افراط‌‌گرایی به مثابه تهدید های بالقوه و خطرناک برای صلح و امنیت افغانستان و پاکستان است. آقای عبدالله ابراز امیدواری کرده است که برای تامین امنیت و دست یافتن به توسعه و رفاه در منطقه، پاکستان در راستای مبارزه جدی با گروه های تروریستی اقدام جدی کند.