کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل تاخیر در آغاز روند رای دهی در شماری از مرکزها، روند رأی دهی را تا ساعت هشت شب تمدید کرده است. همچنان در مرکزهایی که از بهر مشکلات فنی تا ساعت یک پس از چاشت امروز باز نشده اند، فردا روند رأی دهی انجام خواهد شد. کارمندان شماری از مرکزهای […]

کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل تاخیر در آغاز روند رای دهی در شماری از مرکزها، روند رأی دهی را تا ساعت هشت شب تمدید کرده است. همچنان در مرکزهایی که از بهر مشکلات فنی تا ساعت یک پس از چاشت امروز باز نشده اند، فردا روند رأی دهی انجام خواهد شد.

کارمندان شماری از مرکزهای رأی دهی از بهر ناآشنایی با دستگاه های بایومتریک نتوانستند برای ساعت ها، این مراکز را فعال کنند. به همین دلیل در شماری از مرکزهای رأی دهی، این روند با تأخیر چندین ساعته آغاز شد و نیز در شمار دیگری از مرکز ها، روز شنبه اصلا روند رأی دهی آغاز نشد.

کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که به دلیل تاخیر در آغاز روند رای دهی در شماری از مرکزها، روند رأی دهی را تا ساعت هشت شب تمدید کرده است. همچنان در مرکزهایی که از بهر مشکلات فنی تا ساعت یک پس از چاشت باز نشده اند، روز یکشنبه روند رأی دهی انجام خواهد شد.

این در حالی است که سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری نیز با اشاره به مشکلات به وجود آمده در روند رای دهی تاکید کرده که مدت زمان رای دهی به صور مناسب تمدید می ‌شود.

با این حال، وزارت امور داخله از موفقیت نظامیان کشور در کار تأمین امنیت روز انتخابات سخن می گوید.

بااین همه کمیسیون شکایات انتخاباتی نسبت به وضعیت روند انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته است که ادامه این وضعیت شفافیت و عدالت انتخابات را به خطر مییندازد. علی رضا روحانی، سخنگوی این کمیسیون، کمیسیون مستقل انتخابات را به داشتن مشکلات جدی در مدیریت انتخابات متهم کرده و گفته کوتاهی، کاستی و بی ‌نظمی‌ های غیرقابل اغماضی در روند رای دهی دیده شده است. او تاکید کرده است که این مشکلات سبب خواهد شد که شماری از رای دهندگان از حق‌شان محروم بمانند.