وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که اسلام ‌آباد و واشنگتن توافق کرده اند که بر ضد تمامی گروه ‎های تروریستی که منافع افغانستان و پاکستان را هدف می گیرند، عمل کنند. به اساس معلومات وزارت خارجه پاکستان این توافق در پی دیدار معاونان وزارت خارجه امریکا و پاکستان به دست آمده است. پیش از […]

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرده است که اسلام ‌آباد و واشنگتن توافق کرده اند که بر ضد تمامی گروه ‎های تروریستی که منافع افغانستان و پاکستان را هدف می گیرند، عمل کنند. به اساس معلومات وزارت خارجه پاکستان این توافق در پی دیدار معاونان وزارت خارجه امریکا و پاکستان به دست آمده است. پیش از این نیز امریکا از پاکستان خواسته است که برضد گروه های هراس افگن به گونه جدی اقدام کند. اما مقام های امریکایی گفته اند که پاکستان هنوز حسن نیت نشان نداده است.

وزارت خارجه پاکستان با نشر اعلامیه روز پنجشنبه اعلام کرد که در پی دیدار معاون وزارت خارجه این کشور با الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا توافق شده است که در برابر گروه های تروریستی که در پاکستان و افغانستان بر ضد منافع این کشورها عمل می کنند، اقدام جدی صورت گیرد.

با آن که مقام ‎های پاکستانی جزییات بیشتر از ملاقات ‎های خانم آلیس ولز با رهبران این کشور را ارایه نکرده‎اند، اما پیش از این وزارت خارجه امریکا در اعلامیه ای گفته است که آلیس ویلز به اسلام‌ آباد رفته تا با مقام‎ های این کشور روی راهبرد واشنگتن برای افغانستان و جنوب آسیا و همچنان تعهدات ارایه شده اسلام ‌آباد به هدف مبارزه علیه گروه‎ های تروریستی موجود در این کشور صحبت کند.

سفر خانم ویلز به اسلام ‌آباد در حالی صورت گرفته ‎است که مقام‎های پاکستانی از نشستی که پیرامون صلح افغانستان به روز سه شنبه به میزبانی تاشکند دایر شد، استقبال کردند. خواجه آصف وزیر خارجه پاکستان در یک نشست خبری در شهر تاشکند ازبیکستان گفت که برای گفتگو با حکومت افغانستان و قطع جنگ، گروه طالبان باید زیر فشارهای مشترک قرار گیرد.

دیدار معین وزارت خارجه امریکا از پاکستان و صحبت ‎ها در مورد مبارزه صادقانه علیه تروریستان در حالی صورت گرفته است که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا چندین بار اسلام ‌آباد را به حمایت از گروه‎ های تروریستی مستقر در قلمرو آن کشور متهم کرده ‎است.

این در حالیست که قرار است نخست وزیر پاکستان به کابل سفر کند. ریاست اجرایی روز پنجشنبه اعلام کرد که قرار است با اشتراک نخست وزیر پاکستان نشسی در ارتباط به اعتماد سازی بین دو کشور برای رسیدن به یک صلح پایدار برگزار شود.

به گفته معاون سخنگوی ریاست اجرایی،  افغانستان از پاکستان می خواهد تا دو کشور به صورت مشترک با هم کار کنند تا خطر تروریزم از افغانستان و منطقه رفع شود.