مسوولان وزارت صنعت و تجارت از توزیع شصت و پنج جریب زمین دولتی به مالکان شانزده شرکت خصوصی در پارک های صعنتی ساحه باریک آب ولایت پروان خبر می دهند. از سال ها به این سو سرمایه گذاران کشور از نبود مکان خاص برای کارهای تجاری شان شکایت دارند. آنان همواره انتقاد می کنند که […]

مسوولان وزارت صنعت و تجارت از توزیع شصت و پنج جریب زمین دولتی به مالکان شانزده شرکت خصوصی در پارک های صعنتی ساحه باریک آب ولایت پروان خبر می دهند.

از سال ها به این سو سرمایه گذاران کشور از نبود مکان خاص برای کارهای تجاری شان شکایت دارند. آنان همواره انتقاد می کنند که حکومت نتوانسته است زمینه های نگهداری و پروسس تولیدات وطنی را به گونه درست فراهم کند. حالا مسوولان وزارت صنعت و تجارت از توزیع شصت و پنج جریت زمین دولتی به مالکان شانزده شرکت خصوصی در پارک های صعنتی باریک آب ولایت پروان خبر می دهند. علی آقای مرتضوی، رییس عمومی پارک ها صنعتی وزارت صنعت و تجارت می گوید که از مالکان این شرکت ها بیش از سه میلیارد افغانی و ایجاد نه صد هزار شغل کاری ضمانت گرفته شده اند.

درهمین حال، مسوولان اتاق صنایع و معادن نبود پارک های صنعتی را در کشور چالش بزرگ تجاری می دانند. رحیم الله سمندر نماینده این اداره می گوید که این اقدام حکومت سبب می شود که سرمایه گذاران تشویق به سرمایه گذاری بیشتر در کشور شوند.

از سویی هم، سمیر رسا، مشاور ریاست جمهوری در امور مالی و بانکداری می گوید که به زودی سیزده پارک صنعتی در سراسر کشور به قیمت های مناسب در خدمت سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

وزارت صنعت و تجارت قیمت فی متر زمین را در پارک صنعتی باریک آب پروان پنجاه افغانی تعیین کرده است. مجموع قیمت یک جریب زمین در این پارک یک لک افغانی می شود.