کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که روند انتقال مواد حساس انتخاباتی از مرکز ولات ها به کابل تکمیل شده است. مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که برگه ‌های نتایج هشت ولایت به مرکز ملی ثبت اطلاعات این کمیسیون فرستاده شده و در حال حاضر روند تصفیه سازی این برگه ها ادامه دارد. عبدالعزیز […]

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده است که روند انتقال مواد حساس انتخاباتی از مرکز ولات ها به کابل تکمیل شده است.

مسوولان کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که برگه ‌های نتایج هشت ولایت به مرکز ملی ثبت اطلاعات این کمیسیون فرستاده شده و در حال حاضر روند تصفیه سازی این برگه ها ادامه دارد. عبدالعزیز ابراهیمی معاون سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که از این میان، حدود شش‌ هزار برگه نتایج مراحل دریافت، کاپی به کمپوتر و تصفیه را سپری کرده و در حال حاضر آماده درج سیستم است. به گفته مسوولان این کمیسیون، کارها مطابق جدول زمان‌ بندی انتخابات ریاست جمهوری به پیش می رود و این نهاد آماده است نتایج ابتدایی را به تاریخ بیست و هفتم ماه روان اعلام کند.

با این حال، به دنبال ادعاهای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون مستقل انتخابات می ‌گوید، آن کارمندن این کمیسیون که در اوراق رأی ‌دهی، نتایج انتخابات و دستگاه ‌های بایومتریک دست برد کرده ‌اند، شناسایی و به دادستانی کل معرفی خواهند شد. رحیمه ظریفی عضو کمیسیون مستقل انتخابات گفته، کسانی که در ناپدید شدن دستگاه‌ های بایومتریک دست دارند، به دادستانی کل معرفی خواهند شد. خانم ظریفی تأکید کرده است که مراکز رأی دهی که دستگاه های بایومتریک آن مفقود و یا از بین برده شده، آرای آن غیر معتبر شناخته می شود.

روز شنبه مولانا عبدالله عضو دیگر کمیسیون مستقل انتخابات گفت که هفت دستگاه بایومتریک مفقود شده است.