یافته های بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” نشان می دهد که در بسیاری از موارد شماری از کارمندان حکومتی به گونه علنی از نامزدان مشخص حمایت کرده اند. دوره کارزارهای انتخاباتی مجلس نمایندگان به گونه رسمی شب گذشته پایان یافت. شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات، یافته های خود را از جریان کارزارهای انتخاباتی […]

یافته های بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” نشان می دهد که در بسیاری از موارد شماری از کارمندان حکومتی به گونه علنی از نامزدان مشخص حمایت کرده اند.

دوره کارزارهای انتخاباتی مجلس نمایندگان به گونه رسمی شب گذشته پایان یافت. شماری از نهادهای ناظر بر روند انتخابات، یافته های خود را از جریان کارزارهای انتخاباتی با رسانه ها شریک کردند. یافته های بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” نشان می دهد که در بسیاری از موارد شماری از کارمندان حکومتی به گونه علنی از نامزدان مشخص حمایت کرده اند.

ریاست جمهوری طی فرمانی از کارمندان حکومتی خواسته بود که در روند انتخابات بی طرفی شان را حفظ کنند. نعیم ایوب زاده، رییس تیفا می گوید که شماری از مسوولان حکومتی از وسایل دولتی به نفع برخی نامزدان در شماری از ولایت ها استفاده کرده اند. رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان ناامنی را یکی از چالش ها فراراه برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان می داند و از نیروهای امنیتی می خواهد که به گونه درست امنیت انتخابات را تامین کنند. انتخابات مجلس نمایندگان از سوی چهارصد هزار تن نظارت خواهد شد. دیده شود که حکومت می تواند امنیت انتخابات را تامین کند و آیا این انتخابات به دور از تقلب برگزار خواهد شد.