شماری از احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی، کلید حل مشکلات کنونی کشور را در گروی برگزاری انتخابات زود هنگام مجلس نمایندگان می دانند. این نهاد ها از حکومت می خواهند که در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان توجه جدی کند. بنیاد انتخابات شفاف افغانستان و شماری از احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی […]

شماری از احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی، کلید حل مشکلات کنونی کشور را در گروی برگزاری انتخابات زود هنگام مجلس نمایندگان می دانند. این نهاد ها از حکومت می خواهند که در برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان توجه جدی کند.

بنیاد انتخابات شفاف افغانستان و شماری از احزاب سیاسی و نهاد های جامعه مدنی نشستی را تحت عنوان” اصلاحات سیستماتیک و برگزاری انتخابات با اعتبار” در کابل برگزار کردند. این نهاد ها، برگزاری انتخابات را یکی از نیاز مندی های اساسی کشور می دانند. نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان یا تیفا می گوید که هیچ عذری برای عملی نشدن اصلاحات بنیادین و برگزار نکردن انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها، پذیرفتنی نیست. آقای ایوب زاده با نگرانی از تاخیر کار کمیته گزینش، از حکومت می خواهد که در راستای گزینش اعضای کمیسیون های انتخاباتی شایسته سالاری را رعایت کند.

این درحالیست که محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور پیش از این وعده کرده است که انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها در میانه تابستان و خزان سال روان برگزار خواهد شد.

در حالی احزاب و نهادهای جامعه ی مدنی از برگزار نشدن انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها نگرانی می کنند که اعضای مجلس نمایندگان نیز در پیوند به این امر حکومت را متهم به کم توجهی کرده اند.