وزارت صحت عامه از ثبت شدن دو واقعه مثبت پولیو در ولایت ارزگان خبر داده است. مسوولان وزارت صحت عامه تایید کرده اند که دو کودک دو نیم ساله به بیماری فلج کودکان “پولیو” مبتلا شده اند. این دو قضیه مثبت پولیو در ترین‎کوت مرکز ارزگان و ولسوالی چوره این ولایت ثبت شده است. کودکان […]

وزارت صحت عامه از ثبت شدن دو واقعه مثبت پولیو در ولایت ارزگان خبر داده است.

مسوولان وزارت صحت عامه تایید کرده اند که دو کودک دو نیم ساله به بیماری فلج کودکان “پولیو” مبتلا شده اند. این دو قضیه مثبت پولیو در ترین‎کوت مرکز ارزگان و ولسوالی چوره این ولایت ثبت شده است. کودکان مبتلا به پولیو در تمام عمر شان یک بار واکسین شده اند.

مرجان راسخ، مسوول روابط عامه برنامه پولیو در وزارت صحت عامه می گوید که قضایای مثبت پولیو در ارزگان به هفت قضیه رسیده و این خطری برای کودکان پایین ‌تر از پنج سال در این ولایت است.

درهمین حال، داکتر عبدالرشید نصرت، رییس معافیت کتلوی در حوزه جنوب کشور، می گوید که افزایش قضایای مثبت پولیو نگران ‌کننده است؛ اما به گفته او طالبان برای راه اندازی کمپاین واکسین به سطح محلی در ارزگان، موافقت کرده اند.

از آغاز سال روان میلادی تاکنون، رقم قضایای مثبت پولیو در افغانستان به پانزده مورد رسید که هفت قضیه آن در ارزگان، پنج مورد در هلمند، دو قضیه در کندهار و یک مورد هم در ولایت کنر ثبت شده است.