مسوولان در اداره‌ی بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، موسوم به سیگار می‌گویند که درمورد اتهام اختلاس میلیونی توسط اشرف‌غنی تحقیق می‌‌کنند. جان‌سوپکو رییس اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان روز گذشته 〈چهارشنبه، ۱۴ میزان〉 در یک جلسه‌ی کمیته‌ی مجلس نمایندگان امریکا گفته‌ است که کمیته اصلاحات دولتی امریکا از آن‌ها خواسته تا در […]

مسوولان در اداره‌ی بازرسی ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، موسوم به سیگار می‌گویند که درمورد اتهام اختلاس میلیونی توسط اشرف‌غنی تحقیق می‌‌کنند.

جان‌سوپکو رییس اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان روز گذشته 〈چهارشنبه، ۱۴ میزان〉 در یک جلسه‌ی کمیته‌ی مجلس نمایندگان امریکا گفته‌ است که کمیته اصلاحات دولتی امریکا از آن‌ها خواسته تا در مورد اتهام اختلاس اشرف‌غنی تحقیق کند. آغاز تحقیقات درباره اتهام‌های اختلاس میلیونی رییس‌جمهور فراری افغانستان درحالی مطرح می‌شود که آقای غنی حدود ماه قبل از افغانستان فرار کرده ‌است. چهار روز بعد از فرار اشرف‌غنی نیکیتا ایشنکو سخن‌گوی سفارت روسیه در افغانستان گفت که اشرف‌غنی، رییس‌جمهور فراری افغانستان بیش از ۱۶۰ میلیون دالر را همراه خود برده ‌است. پیش از این اتحادیه اروپا نیز خواستار بررسی این موضوع شده بود؛ اما اشرف‌غنی اتهام‌های وارده را رد کرده و گفته‌ است که آماده است تا که در یک محکمه‌ی بین‌المللی جواب بدهد.