جان اچکزی، وزیر مؤقت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ادعا می‌کند که حکومت سرپرست افغانستان از سازمان‌دهند‌گان حملات هراس‌افگنی در پاکستان حمایت می‌کند. به گفته او، این حکومت سیاست دوگانه در پیش گرفته که دیگر برای‌شان قابل تحمل نیست. با رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، نگرانی‌های منطقه و فرامنطقه‌ در مورد حضور و فعالیت گروه‌های […]

جان اچکزی، وزیر مؤقت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ادعا می‌کند که حکومت سرپرست افغانستان از سازمان‌دهند‌گان حملات هراس‌افگنی در پاکستان حمایت می‌کند. به گفته او، این حکومت سیاست دوگانه در پیش گرفته که دیگر برای‌شان قابل تحمل نیست.

با رویکار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان، نگرانی‌های منطقه و فرامنطقه‌ در مورد حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در حال افزایش است. به‌تازه‌گی، جان اچکزی، وزیر مؤقت اطلاعات ایالت بلوچستان پاکستان ادعا می‌کند که حکومت سرپرست از سازمان‌دهند‌گان حملات هراس‌افگنی در پاکستان حمایت می‌کند.

آقای اچکزی گفته که آن‌ها در پیوند به این موضوع، چندین بار به سطح وزارت امور خارجه اسناد و شواهد خود را به حکومت افغانستان سپرده‌اند: ″مراکز این هراس‌افگنان آن‌جا است، به آن‌ها اسلحه داده می‌شود، بناءً در این رابطه نزد ما اسناد و شواهد موجود است، خواست ما این است که هراس‌افگنان پاکستانی را به ما تسلیم کنند.″

درهمین حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست گفته که از مولانا فضل الرحمن رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان دعوت شده که به کابل سفر کند تا مردم پاکستان را از نیت و اراده مردم افغانستان آگاه کند تا بعضی از تبلیغات و پروپاگند‌های که صورت می‌گیرد، اذهان عامه را در پاکستان خراب نکند.

این در حالی‌است که حکومت سرپرست از زمان رویکار آمدن در افغانستان، همواره اطمینان داده که از خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv