وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک شبانه روز گذشته سه تن در اثر مبتلا شدن به ویرس کرونا در کشور درگذشته اند. سخنگوی این وزارت می گوید که از دیروز به این‌ سو، دو فرد مبتلا به این ویروس در بلخ و یک تن دیگر در کابل جان باخته اند. به گفته […]

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که در یک شبانه روز گذشته سه تن در اثر مبتلا شدن به ویرس کرونا در کشور درگذشته اند. سخنگوی این وزارت می گوید که از دیروز به این‌ سو، دو فرد مبتلا به این ویروس در بلخ و یک تن دیگر در کابل جان باخته اند. به گفته وی، این افراد پیشینه سفر به بیرون از کشور را نداشته اند. به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه، در یک شبانه روز گذشته، سی واقعه مثبت کرونا در کشور به ثبت رسیده است که با این حساب، شمار مجموعی آن به سه صد و شصت و هفت مورد رسیده است.

وزارت صحت عامه از سه رویداد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا و بهبودی یک تن مبتلا به این ویروس در یک‌ شبانه ‌روز گذشته در کشور خبر داده است. با ثبت این رقم، شمار بهبودیافته‌ گان به هژده تن و جان ‌باخته ‌گان به یازده تن افزایش یافته است. سخنگوی وزارت صحت عامه، می گوید که دو بیمار کهن‌ سال در ولایت بلخ و یک داکتر یکی از شفاخانه های خصوصی  به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در یک‌ شبانه‌ روز گذشته، در گذشته‌ اند.

این در حالیست که یک تن دیگر در بدخشان که به تازگی از ایران بازگشته و علایم بیماری کرونا را داشته، روز گذشته خودکشی کرده است. سخنگوی وزارت صحت عامه می گوید که از این فرد که به مواد مخدر  نیز معتاد بود، آزمایش گرفته شده است و تاکنون ابتلایش به ویروس کرونا تأیید نشده است.

سخنگوی وزارت صحت عامه همچنان می گوید که در یک شبانه روز گذشته سی مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده است. با ثبت این رقم، شمار مجموعی افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور به سه صدو شصت و هفت تن افزایش یافته است. از جمع مبتلاشدگان، بیست و هفت درصد آن زنان و هفتاد و سه درصد آن مردان استند.

وزارت صحت عامه هشدار داده است که ویروس کرونا وارد مرحله گردش اجتماعی شده است و مردم باید بیش ‌تر از پیش به توصیه ‌های این وزارت توجه کنند. تاکنون موارد ابتلا به ویروس کرونا در بیست و سه ولایت کشور به ثبت رسیده است.