دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری ملل متحد اعلام کرده است که یک صد و بیست و دو هزار تن در چهارده ولایت در نتیجه سیلاب های اخیر متضرر شده اند. اداره همآهنگی کمک ‌های بشری سازمان ملل ‌متحد، در یک گزارش تازه گفته است که سیلاب ‌های اخیر در افغانستان، شصت و سه قربانی […]

دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری ملل متحد اعلام کرده است که یک صد و بیست و دو هزار تن در چهارده ولایت در نتیجه سیلاب های اخیر متضرر شده اند.

اداره همآهنگی کمک ‌های بشری سازمان ملل ‌متحد، در یک گزارش تازه گفته است که سیلاب ‌های اخیر در افغانستان، شصت و سه قربانی گرفته و سی و یک زخمی بر جای گذاشته است. به ‌گفته این اداره، ارزیابی ‌های در مورد آسیب ‌ها در ولایت‌ های کندهار و هرات به پایان رسیده و این روند در فراه، هلمند، کنر، لغمان، ننگرهار و زابل، ولایت ادامه دارد. دفتر هماهنگی امور کمک ‌های بشری ملل اعلام کرده است که در اثر سرازیر شدن سیلاب ‌ها از اول مارچ تا اکنون، شصت و سه تن در افغانستان جان باخته اند و سی و یک تن دیگر زخم برداشته اند.

این سازمان گفته است که، سیلاب ‌های اخیر در چهارده ولایت افغانستان، یک صد و بیست و دو هزار شش ‌صد تن را در بیست روز گذشته متضرر کرده است. بر بنیاد گزارش اوچا، ولایت ‌های کندهار، فراه، هلمند، کنر، لغمان، ننگرهار و زابل بیشترین زیان‌های حوادث طبیعی را در ماه جاری داشته اند.

در این گزارش آمده است که پنجاه و دو هزار تن در ولایت فراه، نزدیک به سی و سه هزار تن در کندهار و نزدیک به هژده هزار و پنجصد تن در هلمند، از سرازیر شدن سیلاب‌ها آسیب دیده اند.

همچنان سرازیر شدن سیلاب‌ها در بیست روز گذشته در ولایت ‌های فراه، کندهار، هلمند، هرات، کاپیسا، پروان، زابل و کابل، نزدیک به چهار هزار نه‌ صد منزل مسکونی را تخریب کرده است.

این سیلاب‌ها به مراکز خدمات عامه نیز اسیب رسانده؛ چنان ‌که در این گزارش آمده است تنها در ولایت های فراه و کندهار یک صد و چهل باب مکتب آسیب دیده است.