وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که در نتیجه سیلاب های اخیر نزدیک به دوصد و پنجاه تن در کشور جان باخته اند. وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده که سیلاب ‌های دو ماه اخیر در بیست و چهار ولایت تلفات و خسارات سنگین به شهروندان کشور وارد کرده […]

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می گوید که در نتیجه سیلاب های اخیر نزدیک به دوصد و پنجاه تن در کشور جان باخته اند.

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث اعلام کرده که سیلاب ‌های دو ماه اخیر در بیست و چهار ولایت تلفات و خسارات سنگین به شهروندان کشور وارد کرده است. نجیب ‌آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث، روز شنبه در برنامه حسابدهی حکومت به ملت گفت که بیست و چهار ولایت کشور در دو ماه اخیر دستخوش سیلاب ‌های ویرانگر بوده است. آقای فهیم گفت که از اواسط ماه حوت سال گذشته تاکنون دوصد و چهل و هفت تن جان باختند، سه تن زخم برداشته اند و پانزده تن دیگر ناپدید استند.

براساس معلومات وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث در جریان این سیلاب ها همچنان سی و سه هزار منزل مسکونی به صورت کلی یا قسمی تخریب شده است. نجیب آقا فهیم می گوید که تخریب شدن یک صد و چهل و چهار باب مکتب و سه صد و هشتاد و دو کیلومتر سرک نیز از پیامدهای ویران کننده این سیلاب ها بوده است.

آقای فهیم با اشاره به تلفات گسترده ناشی از این سیلاب ‌ها، کمبود آگاهی عامه از حوادث به دلیل ناامنی، نبود گروه ‌های نجات و دشوارگذار بودن مسیرهای مواصلاتی را از عواملی خواند که در افزایش تلفات انسانی ناشی از سیلاب ‌ها نقش داشته است.

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث گفته که به هدف مقابله با حوادث طبیعی و به حداقل رساند تلفات ناشی از حوادث در جریان سال جاری دو برنامه مهم، شامل توسعه “اطلس حوادث” و پیشبینی هفته ‌وار اوضاع جوی روی دست گرفته شده است.

وی تاکید کرده که با استفاده از این برنامه‌ ها سعی خواهد شد تلفات و خسارات ناشی از حوادث طبیعی به حداقل کاهش پیدا کند.