درپی سرازیر شدن سیلاب در سه ولایت کشور بیش از بیست تن جان باختند. مسوولان محلی می گویند که این سیلاب در ولایت های هرات، بادغیس و بغلان سرازیر شده است. این سیلاب ‌ها پس از چاشت روز جمعه آغاز شدند و تا نیمه‌های شب ادامه داشته است. درپی سرازیر شدن این سیلاب شمار زیادی […]

درپی سرازیر شدن سیلاب در سه ولایت کشور بیش از بیست تن جان باختند. مسوولان محلی می گویند که این سیلاب در ولایت های هرات، بادغیس و بغلان سرازیر شده است. این سیلاب ‌ها پس از چاشت روز جمعه آغاز شدند و تا نیمه‌های شب ادامه داشته است. درپی سرازیر شدن این سیلاب شمار زیادی ناپدید و زخمی  شده اند و خسارات مالی به ساکنان محل وارد شده است.

سرازیر شدن سیلاب ها در ولایت های هرات، بادغیس و بغلان از شام روز پنجشنبه  به این سو، تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی برای باشندگان این ولایت ها برجا گذاشته است. مقام های محلی ولایت هرات می گویند که که تا اکنون اجساد هفت تن به شمول دو کودک که در سرازیر شدن سیلاب ها جان باخته اند، یافت شده است. عبدالحمید مبارز، رییس اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات می گوید که که در اثر سرازیر شدن سیلاب ها در مسیر شاهراه هرات – بادغیس چهار موتر مسافربری واژگون شده که از سرنوشت ده مسافر دیگر خبری نیست. آقای مبارزه افزوده که در این سیلاب ها خسارات هنگفت مالی برای باشندگان این ولایت وارد شده است. در همین حال، جمشید شهابی، سخنگوی والی بادغیس می گوید که بدنبال جاری شدن سیلاب ها در منطقه لامان و شهر قلعه نو مرکز این ولایت، چهار تن بشمول دو کودک جان باخته اند. به گفته وی، درپی این سیلاب ده ها منزل مسکونی و صدها جریب زمین زراعتی مردم از بین رفته است. سخنگوی والی بادغیس تاکید کرد که گروپ های نجات در این ولایت تشکیل شده تا جستجوها را برای شناسایی و بررسی تلفات احتمالی کند. سرازیر شدن سیلاب ها جاده های عمومی را تخریب کرده و که هم اکنون بخشی از شاهراه هرات – بادغیس در منطقه لامان ولایت بادغیس به روی ترافیک مسدود است.

از سویی هم، فیض محمد امیری ولسوال ده صلاح بغلان می گوید که در نتیجه سرازیر شدن سیلاب، شب گذشته در این  ولسوالی سه تن جان باختند و پنج تن زخمی شدند. به گفته وی تمامی قربانیان این رویداد دختران بین سنین ده الی بیست ساله استند. وی می گوید که این سیلاب خسارات مالی زیاد را نیز برجا گذاشته که در نتیجه آن ده‌ ها راس مواشی هلاک و تعدادی از خانه‌ ها و زمین های زراعتی تخریب شده‌ است.

همچنان سرازیر شدن سیلاب های شدید شب گذشته در مناطق خفدره و دشت بالا ولسوالی فرخار زمین های زراعتی مردم را تخریب است.