جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می ‌گوید که عمر حکومت وحدت ملی پنج سال است و در موافقتنامه سیاسی تاریخ برای پایان کار این حکومت تعیین نشده است. وزیر امور خارجه آمریکا بر دوام همکاری‌ های کشورش با افغانستان تاکید می کند و می افزاید که جهان افغانستان را در هیچ حالتی تنها نمی […]

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا می ‌گوید که عمر حکومت وحدت ملی پنج سال است و در موافقتنامه سیاسی تاریخ برای پایان کار این حکومت تعیین نشده است.

وزیر امور خارجه آمریکا بر دوام همکاری‌ های کشورش با افغانستان تاکید می کند و می افزاید که جهان افغانستان را در هیچ حالتی تنها نمی ‌گذارد. آقای کری از طالبان نیز می خواهد که در روند گفت‎گو های صلح اشتراک کنند. وی می افزاید:” ما از طالبان می خواهیم که در گفت‎گوهای مستقیم صلح با دولت افغانستان شرکت کنند و از راه گفت‎گو به خشونت ها در این کشور پایان دهند”.

در همین حال رییس جمهور غنی بر مبارزه جدی علیه فساد اداری تاکید می کند و آن را از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی می داند. وزیر خارجه آمریکا در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت بر گسترش روابط میان دو کشور تاکید کرده است. در این دیدار وزیر امور خارجه آمریکا از حمایت کشورش با افغانستان اطمینان داده و گفته است که آمریکا و متحدانش از برنامه های اصلاحی حکومت وحدت ملی به ویژه در بخش فساد حمایت می کند.