جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به برگزاری نشست وزیران خارجه‌ی سازمان هم‌کاری‌های اسلامی در پاکستان به محور افغانستان، طی اعلامیه‌ای این نشست را فرصتی برای نمایندگان کشورهای اسلامی دانسته که به امارت اسلامی تفهیم کنند که به گفت‌وگوهای جامع میان تمام طرف‌های مختلف سیاسی افغانستان برای تشکیل نظام مبتنی بر رای و اراده‌ی جمعی مردم […]

جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به برگزاری نشست وزیران خارجه‌ی سازمان هم‌کاری‌های اسلامی در پاکستان به محور افغانستان، طی اعلامیه‌ای این نشست را فرصتی برای نمایندگان کشورهای اسلامی دانسته که به امارت اسلامی تفهیم کنند که به گفت‌وگوهای جامع میان تمام طرف‌های مختلف سیاسی افغانستان برای تشکیل نظام مبتنی بر رای و اراده‌ی جمعی مردم افغانستان، تن بدهند.

جمعیت اسلامی افغانتسان گفته است که انتظار دارد تا این نشست، به تریبیونی برای کارزار امارت اسلامی جهت کسب مشروعیت بین‌المللی بدل نشود. جمعیت‌ اسلامی افغانستان هم‌چنان گفته که تحمیل هرگونه نظام غیر منتخب با اعمالِ زور و یا تلاش برای مشروعیت بخشیدن به سلطه نامشروع، نه‌تنها گرهی از فاجعه‌ی جاری کنونی در کشور را نمی‌گشاید، بلکه منجر به تداوم جنگ و فجایع بیشتر بشری در افغانستان خواهد شد. قرار است فردا نشست وزیران خارجه‌ی سازمان هم‌کاری‌های اسلامی در اسلام‌آباد پاکستان با محوریت موضوع افغانستان برگزار شود. وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که ۹۰ هیات خارجی برای شرکت در نشست شورای وزیران خارجه‌ی سازمان هم‌کاری‌های اسلامی به اسلام‌آباد رسیده اند. جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به این نشست، طی اعلامیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که شست وزیران خارجه‌ی سازمان هم‌کاری‌های اسلامی فرصتی شود تا نمایندگان کشورهای اسلامی به امارت اسلامی تفهیم کنند که به گفت‌وگوهای جامع میان تمام طرف‌های مختلف سیاسی افغانستان جهت توافق و دست‌یابی به نقشه‌ی راه جامع پیرامون همه مسایل ملی و منطقوی، از جمله تشکیل نظام مبتنی بر رای و اراده‌ی جمعی مردم افغانستان، تن بدهند.در این اعلامیه جمعیت اسلامی گفته است که انتظار دارد تا این نشست، به تریبیونی برای کارزار امارت اسلامی جهت کسب مشروعیت بین‌المللی امارت بدل نشود. اعلامیه می‌افزاید که جمعیت اسلامی افغانستان بدین باور است که تحمیل هرگونه نظام غیر منتخب با اعمالِ زور و یا تلاش برای مشروعیت بخشیدن به سلطه‌ی نامشروع با توسل به سازوکارهای قبیلوی و غیر منتخب، نه‌تنها گرهی از فاجعه‌ی جاری کنونی در کشور را نمی‌گشاید، بلکه منجر به تداوم جنگ و فجایع بیشتر بشری در افغانستان خواهد شد. جمعیت اسلامی افغانستان با ابراز امتنان از کمک‌های بشردوستانه‌ی جامعه‌ی جهانی، ابراز امیدواری کرده است که با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، کمک‌های مستقیم جامعه‌ی جهانی با مردم افغانستان بیشتر از این گسترش یابد تا از خلق بیشتر فاجعه‌ی بشری جلوگیری شود.جمعیت اسلامی از جامعه‌ی جهانی خواست که نگذارند که بخش‌های صحی، آموزش و تحصیلات به گونه‌ی کامل در این کشور فرو بپاشد.