اعضای جنبش روشنایی کمیسیون حقیقت یاب رویداد دهمزنگ را حکومتی می دانند و می گویند که فیصله های این کمیسیون به آنان قابل قبول نیست. یک روز پس از آغاز به کار کمیسیون حقیقت یاب رویداد مرگبار دهمزنگ، اعضای رهبری جنبش روشنایی در کابل نشست خبری برگزار کردند. داود ناجی عضو رهبری این جنبش می […]

اعضای جنبش روشنایی کمیسیون حقیقت یاب رویداد دهمزنگ را حکومتی می دانند و می گویند که فیصله های این کمیسیون به آنان قابل قبول نیست.

یک روز پس از آغاز به کار کمیسیون حقیقت یاب رویداد مرگبار دهمزنگ، اعضای رهبری جنبش روشنایی در کابل نشست خبری برگزار کردند. داود ناجی عضو رهبری این جنبش می گوید که کمیسیون حقیقت یاب رویداد خونین دهمزنگ حکومتی است و فیصله های آن در خصوص چگونگی بررسی این رویداد به آنان قابل قبول نیست. آقای ناجی حکومت را متهم به سهل انگاری در راستای تامین امنیت اعتراض کنندگان می کند و می افزاید که این رویداد باید از جانب هیأت بی طرف بین المللی بررسی شود.

اعضای رهبری جنبش روشنایی هشدار می دهند که اگر به خواست های شان رسیدگی نشود، به تظاهرات خود ادامه خواهند داد.

پیش از این هیأت حقیقت یاب رویداد دهمزنگ گفته است که، عاملان این رویداد به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد. شاه گل رضایی عضو مجلس نمایندگان و از اعضای این کمیسیون، پس از گذشت چند ساعت از ایجاد کمیسیون، از عضویت این هیأت کنار رفته است. این در حالیست که پس از ایجاد حکومت وحدت ملی تا کنون ۸۳ کمیسیون در خصوص بررسی موارد مختلف ایجاد شده است. کمیسیون های که به باور شهروندان کشور نتوانستند کار شان را به صورت درست انجام دهند.