جنرال فرانک کنت‌مکنزی، فرمانده‌ نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که حملات هوایی امریکا به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، ادامه خواهد یافت. آقای مکنزی، روز یک‌شنبه به خبرنگاران گفته است که حملات هوایی امریکا در حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، در جریان چند روز گذشته افزایش یافته است. […]

جنرال فرانک کنت‌مکنزی، فرمانده‌ نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفته است که حملات هوایی امریکا به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، ادامه خواهد یافت. آقای مکنزی، روز یک‌شنبه به خبرنگاران گفته است که حملات هوایی امریکا در حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان، در جریان چند روز گذشته افزایش یافته است.

به گفته‌ی وی، اگر طالبان به حملات شان ادامه دهند، امریکا آماده است تا سطح حمایت هوایی از نیروهای افغانستان را در هفته‌های آینده افزایش دهد. آقای مکنزی، همچنان گفته است که حکومت افغانستان روزهای سختی را در پیش رو خواهد داشت و پیروزی طالبان نیز ناممکن خواهد بود. از زمان آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، خشونت طالبان در کشور شدت گرفته است. یک‌روز پیش از این، لوید آستن، وزیر دفاع امریکا گفته بود که نظامیان افغانستان باید پیش از بازپس‌گیری محلات از دست‌ رفته، از پیش‌روی طالبان در میدان جنگ جلوگیری کنند.