تروریستان داعش در بخش کوچکی از کشور فعالیت دارند. یک سخنگوی نظامیان ناتو در کشور با بیان این مطلب گفته است که ترویستان داعش در افغانستان قادر به راه اندازی حملات بزرک نیستند و فعالیت آنان در حد یک ولسوالی خلاصه می شود. جنرال ویلسون شوفنر، سخنگوی نیروهای ناتو در کشور گفته است که تروریستان […]

تروریستان داعش در بخش کوچکی از کشور فعالیت دارند. یک سخنگوی نظامیان ناتو در کشور با بیان این مطلب گفته است که ترویستان داعش در افغانستان قادر به راه اندازی حملات بزرک نیستند و فعالیت آنان در حد یک ولسوالی خلاصه می شود.

جنرال ویلسون شوفنر، سخنگوی نیروهای ناتو در کشور گفته است که تروریستان داعش از مجموع بیش از چهارصد ولسوالی در سراسر کشور تنها در یک ولسوالی فعالیت دارند. آقای شوفنر در یک کنفرانس تلفنی خبری به خبرنگاران در واشنگتن گفته است که این ولسوالی در ولایت ننگرهار و در امتداد خطوط مرز پاکستان موقعیت دارد. سال گذشته میلادی مقام‌ های نظامی برآورد کرده بودند که میان یک هزار تا سه هزار تروریست داعش در هفت ولسوالی ننگرهار فعالیت دارند. اما سخنگوی ناتو در افغانستان گفته است که حالا شمار این تروریستان کمتر از رقم ارایه شده، است.

این درحالیست که پیش از این رییس جمهورغنی گفته است افغانستان از محدود کشورهایی است که در مبارزه با تروریستان داعش موفق بوده است. به گفته آقای غنی، مبارزه نظامیان کشور علیه تروریستان داعش در ولایت ننگرهار موفق بوده است و آنان توانسته اند بسیاری از این تروریستان را از بین ببرند.

در پی عملیات نظامیان کشور در ولسوالی های کوت و اچین ننگرهار علیه تروریستان داعش تاکنون نزدیک به چهار صد تن از این تروریستان کشته شده اند و ده ها تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

پیش از این کاخ سفید به نیروهای امریکایی در کشور صلاحیت داده است که علیه تروریستان داعش بجگند. سخنگوی نیروهای ناتو در کشور گفته است که حملات نیروهای امریکایی علیه این تروریستان در افغانستان افزایش یافته است.