صلح رویا نیست ما به صلح نیاز داریم! شماری از جوانان با نوشتن پیام های صلح خواهی روی دیوارهای سمتی در کابل از حکومت می خواهند که برای تامین صلح در کشور بیشتر از پیش کوشش کند. فراتر از باشندگان کابل اکنون دیوار های این شهر نیز وسیله انتقال پیام صلح خواهی شده است، پدیده […]

صلح رویا نیست ما به صلح نیاز داریم! شماری از جوانان با نوشتن پیام های صلح خواهی روی دیوارهای سمتی در کابل از حکومت می خواهند که برای تامین صلح در کشور بیشتر از پیش کوشش کند.

فراتر از باشندگان کابل اکنون دیوار های این شهر نیز وسیله انتقال پیام صلح خواهی شده است، پدیده ای که آرزو دیرینه مرد افغانستان است. روی همین هدف شماری از جوانان و نهادهای جامعه مدنی در کابل گرد هم آمدند تا پیام های صلح خواهی خود را به دیوارهای پایتخت نقاشی کنند.این جوانان می گویند که صلح رویا نیست ما به صلح نیاز داریم.

سمیع دره ای یکی از جوانان حکومت را به کند کاری در امر تامین صلح متهم می کند و می گوید در سیزده سال گذشته در گفتگوهای صلح سلیقه ای برخورد شده است. آقای دره ای باورمند است که مردم افغانستان بیشتر از گذشته اکنون به صلح نیاز دارند

همواره پیام صلح خواهی مردم افغانستان توسط تروریستان با انتحار و انفجار پاسخ داده شده است؛ چیزیکه امید آمدن صلح به کشور را با مخاطره روبرو کرده است. اما جوانان از گروهای جنگجو می خواهند که ابزار دست بیگانگان قرار نگیرند و برای آینده روشن افغانستان به روند صلح یکجا شوند.

این درحالیست که پیش ازین عبدالحکیم مجاهد سرپرست شورای عالی صلح گفته است تازمانی که بی اعتمادی میان جناح های درگیر جود داشته باشد، گفتگوهای صلح به نتیجه نمی رسد.