اتحادیه جوانان افغانستان از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کابل بزرگداشت کرد. مسوولان این اتحادیه از حکومت می خواهند که در تداوی معادین تلاش بیشتر کند. موادمخدر پدیده ای که پس از تروریزم چالش جدی در برابر حکومت افغانستان است. در حال حاضر ۷۵ درصد مواد مخدر جهان از افغانستان صادر می شود. […]

اتحادیه جوانان افغانستان از روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در کابل بزرگداشت کرد. مسوولان این اتحادیه از حکومت می خواهند که در تداوی معادین تلاش بیشتر کند.

موادمخدر پدیده ای که پس از تروریزم چالش جدی در برابر حکومت افغانستان است. در حال حاضر ۷۵ درصد مواد مخدر جهان از افغانستان صادر می شود. باتوجه به کمک های جهانی در راستای مبارزه با مواد مخدر، هنوزهم این پدیده از کشور محو نشده است. به همین هدف، اتحادیه جوانان افغانستان با راه اندازی همایشی به مناسبت بزرگداشت از روز جهانی مبارزه بامواد مخدر، بر مبارزه جدی علیه این پدیده تاکید می کنند. محمود صافی معاون اتحادیه جوانان افغانستان می گوید که بیش از ۳ هزار معتاد را از اطراف چمن حضوری و مسجد عیدگاه جمع آوری کرده اند. آقای صافی از حکومت می خواهد که در راستای تداوی معتادین مواد مخدر تلاش بیشتر کند.

با این حال شماری از باشندگان کابل نیز از حکومت می خواهند که در کار تداوی معتادین مواد مخدر تلاش بیشتر کند.

این درحالیست که مبارزه علیه کشت و قاچاق مواد مخدر یکی از ماموریت های اصلی جامعه جهانی در افغانستان است. افغانستان در همکاری با جامعه جهانی با گذشت بیش از یک دهه هنوز نتوانسته است علیه این پدیده به صورت درست مبارزه کند.