جو بایدن رییس جمهور امریکا باز هم از تصمیمش برای خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان دفاع کرده است. بایدن که در مراسم یادبود از بیستمین سالروز حمله ‌های یازدهم سپتامبر در منطقه شانکسویل ایالت پنسلوانیا اشتراک کرده بود، گفت که دشوار است برای همه در مورد تصمیم خروج از افغانستان توضیح داده شود. […]

جو بایدن رییس جمهور امریکا باز هم از تصمیمش برای خروج کامل نیروهای این کشور از افغانستان دفاع کرده است. بایدن که در مراسم یادبود از بیستمین سالروز حمله ‌های یازدهم سپتامبر در منطقه شانکسویل ایالت پنسلوانیا اشتراک کرده بود، گفت که دشوار است برای همه در مورد تصمیم خروج از افغانستان توضیح داده شود.

اداره جوبایدن به خاطر روند خروج نیرو های امریکایی از افغانستان، با انتقادهای شدید روبرو شده است.

درهمین حال، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا می ‌گوید که طالبان با استفاده از ضعف بایدن، به تجهیزاتی به ارزش هشتاد و پنج میلیارد دالری امریکا در افغانستان دست یافته اند. دونالد ترمپ، که توافقنامه قطر در ایام زمامداری وی با طالبان امضا شد در اظهارات دیروز خود به مناسبت سالروز حملات تروریستی یازدهم سپتامبر، حکومت بایدن را به بی کفایتی متهم کرد.

طبق توافقنامه قطر، تمام نیروهای امریکایی باید تا سی و یک می افغانستان را ترک می‌ گفتند، اما با روی کار آمدن حکومت جوبایدن این میعاد تا سی و یک اگست تمدید شد. رییس جمهور بایدن تمام سربازان امریکایی را یک روز قبل از این تاریخ و دو هفته پس از تصرف کابل ازسوی طالبان، از افغانستان خارج کرد.