حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را قبل از توافق صلح به زیان این کشور می‌داند. آقای کرزی می گوید که خارجی‌ ها به ویژه آمریکا تمام امور انتخابات شش میزان را به دست دارند و به همین دلیل مخالف برگزاری آن است. حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور می گوید […]

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را قبل از توافق صلح به زیان این کشور می‌داند. آقای کرزی می گوید که خارجی‌ ها به ویژه آمریکا تمام امور انتخابات شش میزان را به دست دارند و به همین دلیل مخالف برگزاری آن است.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین کشور می گوید که طرفدار دموکراسی و مردم‌سالاری است و زمانی انتخابات برای افغانستان نتیجه مثبت دارد که در اختیار مردم افغانستان باشد. آقای کرزی تاکید می کند که باید به صلح اولویت داده شده و تلاش شود که گفتگوهای صلح به نتیجه برسد؛ پس از آن به شمول طالبان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

این در حالیست که چند روز از پیکارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری گذشته است و حکومت افغانستان برگزاری انتخابات را حتمی دانسته است.

همچنان رییس جمهور پیشین کشور از روند کنونی صلح افغانستان توسط آمریکا حمایت می کند و می گوید که به هیچ صورت معامله آمریکا و پاکستان روی خاک افغانستان قابل قبول نیست.

آقای کرزی می گوید که آمریکا با طالبان و حکومت افغانستان به تفاهم رسیده و قرار است که با هر دو جانب به صورت جداگانه اعلامیه ‌هایی را امضا کند. آقای کرزی همچنان نقش کشورهای همسایه ‌را در روند صلح مهم خوانده و می گوید که برای افغانی کردن این روند باید چین و روسیه دوشادوش آمریکا در پروسه دخیل باشند.