در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در چندین ولایت کشور حدود ۲۰ تن جان باخت اند و ده ها خانه مسکونی تخریب شده است. مسوولان محلی ولایت هرات می گویند که ولسوالی های انجیل، گذره، کرخ و پشتون زرغون از جمله مناطقی است که از اثر بارش باران شدید، بیشترین آسیب را متقبل شده است. […]

در نتیجه سرازیر شدن سیلاب ها در چندین ولایت کشور حدود ۲۰ تن جان باخت اند و ده ها خانه مسکونی تخریب شده است. مسوولان محلی ولایت هرات می گویند که ولسوالی های انجیل، گذره، کرخ و پشتون زرغون از جمله مناطقی است که از اثر بارش باران شدید، بیشترین آسیب را متقبل شده است.

مسوولان اداره مبارزه با حوادث طبیعی در هرات می گویند که در نتیجه ریزش باران و جاری شدن سیلاب در ولایت هرات پنج تن جان باخته اند و حدود چهل منزل مسکونی تخریب شده است. عبدالحمید مبارز حمیدی، رییس مبارزه با حوادث طبیعی ولایت هرات می گوید که ولسوالی های انجیل، گذره، کرخ و پشتون زرغون از جمله مناطقی است که بر اثر بارش باران شدید، بیشترین آسیب را متقبل شده است. آقای حمیدی می افزاید که یک تن در ولسوالی کشک کهنه هرات و سه تن دیگر در مناطق کهسان و شیدایی ولسوالی انجیل جان باخته اند.

مسوولان ریاست مبارزه با حوادث طبیعی در ولایت هرات می گویند که بیش از ۲۰ هزار خانواده در ولایت هرات تحت تهدید حوادث طبیعی از جمله سیلاب قرار دارند.

در همین حال، در پی واژگون شدن یک موتر به سبب سرازیر شدن سیلاب ها دوازده تن در ولایت بادغیس جان باخته اند. محمد فرید اخى زى عضو شوراى ولایتى بادغیس می گوید که این رویداد عصر روز شنبه در منطقه سنگ آتش ولسوالى مُقر رخ داده است.

جسدهای این افراد به شفاخانه ولایتى بادغیس انتقال داده شده است. داکتر عبداللطیف روستایى سرطبیب این شفاخانه می گوید که از جمع افراد مذکور، شش تن باشندگان ولایت هرات اند و متباقى تاکنون شناسایى نشده اند.