عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، اعلام کرده است که آموزش مختلط دختران و پسران خاتمه می ‌یابد. سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان می گوید که آموزش مختلط دختر و پسر مخالف ارزش ‌های اسلامی و ملی است. او همچنان گفته است که دانشگاه‌ های دولتی به‌ زودی آغاز می شود. عبدالباقی حقانی سرپرست […]

عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان، اعلام کرده است که آموزش مختلط دختران و پسران خاتمه می ‌یابد. سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان می گوید که آموزش مختلط دختر و پسر مخالف ارزش ‌های اسلامی و ملی است. او همچنان گفته است که دانشگاه‌ های دولتی به‌ زودی آغاز می شود.

عبدالباقی حقانی سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در نشست خبری در کابل گفت که طرح ختم آموزش مخلوط از سوی شوراهای علمی دانشگاه ‌ها به وزارت تحصیلات عالی رسیده است. عبدالباقی حقانی گفت که شوراهای علمی فیصله کرده‌اند که به «آموزش مخلوط» پایان دهند.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان می‌ گوید که سه پیشنهاد در خصوص جداسازی دانشجویان پسر و دختر مطرح شده است. به گفته او، با توجه به امکانات، دانشجویان دختر و پسر باید در تعمیرهای جداگانه درس بخوانند و اگر امکانات نبود، تایم‌ های درسی ‌شان جدا شود. او تصریح کرده است که اگر این دو امکان نبود یا شمار دانشجویان دختر کم بود، از جداسازی صنف استفاده شود.

سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان همچنان گفت که روی ترجمه، تحقیقات علمی و ایجاد رشته‌ های جدید توجه ویژه می ‌کند.

به گفته او، تمویل دانشگاه‌های دولتی برعهده دولت است و پس از تهیه بودجه و گفتگو با دانشگاه‌ ها به ‌زودی تاریخ شروع آن اعلام می ‌شود که بیش‌ از یک هفته وقت نخواهد گرفت.

در نشست خبری سرپرست وزارت تحصیلات عالی، گفته شد که جلو تقلب در آزمون کانکور گرفته می ‌شود. استفاده از ظرفیت‌ های کادری از دیگر تعهدات سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان بود.