وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر آلمان حمایت خود را از “گفتگوهای بین‌الافغانی” برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کردند. مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا و انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، در دیداری در برلین، پایتخت آلمان، حمایت خود را از “گفتگوهای بین‌الافغانی” برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کرده اند. وزارت خارجه آمریکا می‌گوید […]

وزیر خارجه آمریکا و نخست وزیر آلمان حمایت خود را از گفتگوهای بین‌الافغانیبرای پایان جنگ در افغانستان اعلام کردند.

مایک پمپیو، وزیر خارجه آمریکا و انگلا مرکل، نخست وزیر آلمان، در دیداری در برلین، پایتخت آلمان، حمایت خود را از “گفتگوهای بین‌الافغانی” برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا می‌گوید که در این دیدار، علاوه بر مسایل مختلفی، موضوع مصالحه با طالبان در افغانستان نیز به بحث گرفته شده است. در اعلامیه وزارت خارجه آمریکا آمده که آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی می ‌تواند یک “گام کلیدی” برای تامین صلح در افغانستان باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ملا هبت ‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان در پیامی به مناسب عید فطر بار دیگر گفته است که طالبان حاضر به گفتگو با دولت افغانستان نیستند.

همزمان با این، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که زلمی خلیلزاد، فرستاده ویژه این کشور برای صلح افغانستان، سفر جدید خود را به منطقه و افغانستان آغاز کرده است. براساس این اعلامیه، قرار است آقای خلیلزاد به افغانستان، پاکستان، قطر و امارات متحد عربی سفر کند. او همچنین قرار است از بلجیم و آلمان دیدن کند.

وزارت خارجه آمریکا گفته که آقای خلیلزاد در کابل با مقام های افغانستان و نهادهای مدنی و جریان‌های سیاسی دیدار کرده و نیز در جریان سفرهای بین‌المللی خود، تلاش خواهد کرد تا حمایت جهانی را از روند صلح افغانستان جلب کند. قرار است آقای خلیلزاد در سفر به دوحه، تازه‌ترین دور مذاکرات خود را با نمایندگان گروه طالبان آغاز کند.