وزارت خارجه ‌‌‌‌‌‌‌‌امریکا اعلام کرده که از تصمیم این شورا در امر گماشتن نماینده ویژه حمایت می‌کند و آن را موقف خوبی برای هماهنگی تعامل جهانی با افغانستان خوانده‌است. چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل خواستار تعیین نماینده ویژه برای افغانستان شد؛ اما وزارت خارجه به قطعنامه شورای امنیت واکنش نشان داد و تعیین نماینده […]

وزارت خارجه ‌‌‌‌‌‌‌‌امریکا اعلام کرده که از تصمیم این شورا در امر گماشتن نماینده ویژه حمایت می‌کند و آن را موقف خوبی برای هماهنگی تعامل جهانی با افغانستان خوانده‌است.

چندی پیش شورای امنیت سازمان ملل خواستار تعیین نماینده ویژه برای افغانستان شد؛ اما وزارت خارجه به قطعنامه شورای امنیت واکنش نشان داد و تعیین نماینده ویژه اضافی را یک اقدام غیرضروری خواند. این وزارت گفته بود که در حضور فعال دفتر هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان یوناما گماشتن نماینده ویژه برای افغانستان، اقدامی غیرضروری تلقی می‌شود، زیرا این کشور درگیر جنگ نیست. اینک، سخنگوی وزارت خارجه ‌‌‌‌‌‌‌‌امریکا در نشست خبری هفتگی‌اش اعلام کرده که از قطعنامه شورای امنیت حمایت می‌کند: ″به باور ما، یک نماینده ویژه موقف خوبی را برای هماهنگی تعامل بین‌المللی با افغانستان خواهد داشت تا به اهدافی که در قطعنامه تعیین شده نایل آید. قطعنامه شورای امنیت ملل متحد پیام واضحی به طالبان، به مردم افغانستان و به جهان می‌فرستد و نشان می‌دهد که این شورا از روندی حمایت می‌کند که افغانستان را با جامعه جهانی مدغم می‌سازد.″

در بیانیه وزارت خارجه که در واکنش به قطعنامه شورای امنیت نشر شد آمده که حکومت سرپرست همواره بربنیاد مکلفیت‌های خود عمل کرده‌است؛ اما متیو میلر تأکید کرد که ادغام افغانستان با جامعه جهانی در صورتی امکان‌پذیر است که این کشور بر اساس مکلفیت‌های بین‌المللی خود عمل کند. درهمین حال، برخی از کارشناسان سیاست و نظامی می‌گویند که سازمان ملل تلاش می‌کند مطابق توافقنامه دوحه و با تعیین نماینده ویژه، حکومت همه‌شمول را در افغانستان ایجاد کند.

این در حالی‌است که جامعه جهانی همواره به دلیل محدودیت‌های وضع‌شده از سوی حاکمان کنونی بر اقشار مختلف در کشور، به‌ویژه بانوان، انتقاد کرده و به کرات خواستار لغو آن شده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv