مسوولان محلی ولایت فاریاب می گویند که درپی عملیات نظامیان کشور در سه روز گذشته در مربوطات این ولایت تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. به گفته آنان، نظامیان کشور حملات تهاجمی گروه طالبان بر بخش های ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت را عقب زده اند. چندی قبل در پی حملات تهاجمی گروه […]

مسوولان محلی ولایت فاریاب می گویند که درپی عملیات نظامیان کشور در سه روز گذشته در مربوطات این ولایت تلفات سنگینی بر هراس افگنان وارد شده است. به گفته آنان، نظامیان کشور حملات تهاجمی گروه طالبان بر بخش های ولسوالی خواجه سبزپوش این ولایت را عقب زده اند.

چندی قبل در پی حملات تهاجمی گروه طالبان ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب برای چند روز به تصرف افراد این گروه در آمد. پس از آن که افراد این گروه از ولسوالی غورماچ عقب زده شدند، آنها حملات تهاجمی شان را به بخش هایی این ولایت گسترش دادند. درتازه ترین مورد در چند روز گذشته طالبان حملات تهاجمی شان را به بخش هایی از ولسوالی خواجه سبز پوش این ولایت افزایش داده اند. مسوولان محلی ولایت فاریاب می گویند که حملات تهاجمی افراد وابسته به گروه طالبان بالای ولسوالی خواجه سبز پوش درپی مقاومت نظامیان کشور و نیروهای خیزش مردمی عقب زده شده است. سید انور سادات والی فاریاب می گوید که صدها طالب شب گذشته بالای ولسوالی خواجه سبزپوش حملات تهاجمی کردند که درپی مقاومت نظامیان کشور شکست خورند. وی می افزاید که در پی این درگیری ها هشت هراس افگن به شمول چند فرمانده مشهور آنان کشته شده اند و هشت تن دیگر آنان زخم برداشته اند.

والی فاریاب علاوه می کند که در پی یک درگیری جداگانه در منطقه سر حوض ولسوالی پشتونکوت این ولایت تنها در دو روز گذشته  پانزده هراس افگن کشته شده اند و هژده تن دیگر آنان زخم برداشته اند. گفته می شود که درپی این درگیری ها شش تن از نظامیان کشور نیز به شهادت رسیده اند.