مسوولان محلی در تخار می‌گویند که در پی‌حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر شماری از پاسگاه های امنیتی در ولسوالی خواجه‌ بهاوالدین این ولایت، هفده تن از  نیروهای‌خیزش مردمی در این ولایت کشته شده اند. جواد هجری، سخنگوی والی تخار می گوید که این حمله طالبان بر قرارگاه ملک‌تاتار، فرمانده نیروهای خیزش مردمی […]

مسوولان محلی در تخار می‌گویند که در پی‌حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر شماری از پاسگاه های امنیتی در ولسوالی خواجه‌ بهاوالدین این ولایت، هفده تن از  نیروهای‌خیزش مردمی در این ولایت کشته شده اند.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار می گوید که این حمله طالبان بر قرارگاه ملک‌تاتار، فرمانده نیروهای خیزش مردمی ولایت تخار صورت گرفته است. به گفته وی، افراد وابسته به گروه طالبان با استفاده از تاریکی شب از چندین استقامت بر این پاسگاه ها در روستای “لاله‌گذر” ولسوالی خواجه بهاوالدین حمله کرده اند. وی می گوی که درپی این حمله چهار تن دیگری این نیروها زخم برداشته اند. به گفته سخنگوی والی تخار در این رویداد به طالبان نیز تلفات وارد شده است؛ اما ارقام دقیق آن مشخص نیست.

سخنگوی والی تخار همچنان می گوید که، نیروهای امنیتی به محل رسیده و اکنون وضعیت در کنترول نیروهای امنیتی است.

ولسوالی خواجه‌بهاوالدین در فاصله هفتاد کیلومتری شهر تالقان مرکز تخار موقعیت دارد و از ولسوالی‌های نسبتأ ناامن این ولایت به شمار می‌رود. این ولسوالی در نزدیکی مرز با تاجکستان واقع شده است و طالبان در بیشتر بخش‌های این ولایت هر از گاهی دست به حملات می‌زنند.