مسوولان محلی ولایت پروان می گویند که ساختمان ولسوالی شینواری این ولایت شب گذشته آماج حملات راکتی مخالفان مسلح قرار گرفته است. به گفته این مسوولان، مخالفان مسلح با پرتاب بیش از سی راکت به طرف ساختمان ولسوالی شینواری و راه اندازی حمله گروهی در تلاش تصرف این ولسوالی بودند که با مقاومت شدید نیروهای […]

مسوولان محلی ولایت پروان می گویند که ساختمان ولسوالی شینواری این ولایت شب گذشته آماج حملات راکتی مخالفان مسلح قرار گرفته است. به گفته این مسوولان، مخالفان مسلح با پرتاب بیش از سی راکت به طرف ساختمان ولسوالی شینواری و راه اندازی حمله گروهی در تلاش تصرف این ولسوالی بودند که با مقاومت شدید نیروهای امنیتی روبه رو شده و مجبور به عقب نشینی شده اند.

اکوگل ولسوالی شینواری به رسانه ها گفته است: جمعه شب حمله تهاجمی مسلحانه ی که بالای ساختمان این ولسوالی صورت گرفت این ساختمان قسماً تخریب شده است، اما به نیروهای امنیتی کدام آسیب نرسیده است. ولسوال شینواری افزوده است که حوالی ساعت یازده جمعه شب گروه طالبان بالای ساختمان این ولسوالی از چهار سمت حمله مسلحانه تهاجمی کردند. به گفته او، در جریان این حمله بیش از سی راکت به طرف ساختمان انداخت شده که ده راکت به ساختمان اصابت کرده است. درگیری بین نظامیان کشور و مخالفان مسلح تا نیمه های شب گذشته ادامه داشته اما نیروهای امنیتی توانسته اند که با دفع این حمله گروهی طالبان آنان را به عقب برانند.

ولسوال شینواری درباره تلفات مخالفان مسلح در جریان این درگیری معلوماتی نداده است اما تاکید کرده که نیروهای امنیتی تلفاتی نداشته اند. در همین حال هارون مبارز فرمانده کندک سوم نظم عامه ولسوالی های دره غوربند ولایت پروان این حمله تهاجمی طالبانرا تایید کرده و گفته است که در جریان این درگیری تلفات سنگینی به مخالفان مسلح وارد شده است.