حمله مهاجمان انتحاری بر یک نهاد مدد رسان جهانی در منطقه شهر نو کابل پس از یازده ساعت پایان یافت. این مهاجمان ساعت یازده دیشب بر موسسه پاملرنه حمله کرده بودند. وزارت داخله می گوید که در این رویداد ۶ تن زخم برداشته و بیش از ۴۰ تن دیگر نجات داده شدند. این رویداد با […]

حمله مهاجمان انتحاری بر یک نهاد مدد رسان جهانی در منطقه شهر نو کابل پس از یازده ساعت پایان یافت. این مهاجمان ساعت یازده دیشب بر موسسه پاملرنه حمله کرده بودند. وزارت داخله می گوید که در این رویداد ۶ تن زخم برداشته و بیش از ۴۰ تن دیگر نجات داده شدند.

این رویداد با یک انفجار آغاز شد. انفجاری که به گفته وزارت امور داخله ناشی از منفجر شدن یک موتر بم بوده است. تروریستان نخست یک موتر نوع مارسدس مملو از مواد منفجره را در نزدیک دروازه نهادمدد رسان پاملرنه در شهر نو کابل منفجر کردند و سپس سه مهاجم وارد ساختمان شدند. دیر نگذشته بود که نیروهای ویژه پلیس به محل رسیدند و با مهاجمان به درگیری پرداختند. این درگیری ها یازده ساعت را در برگرفت و سرانجام هر سه مهاجم کشته شدند. حوالی ده صبح بود که آخرین مهاجم کشته شد و فضای شهر نو کابل کمی آرام گرفت.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله کشور این عملیات نیروهای ویژه پلیس را یکی از موفق ترین عملیات ضد تروریستی می داند. چنانکه نیروهای ویژه پلیس توانستند از تلفات غیر نظامیان جلوگیری کنند و چهل و دو تن را نجات دهند.

این در حالیست که روز دوشنبه در دو حمله انتحاری دیگر در نزدیک دروازه وزارت دفاع ملی بیست و چهار تن به شهادت رسیدند. در میان شهیدان این رویداد معاون لوای حمایوی وزارت دفاع ملی و آمر و معاون حوزه دوم پلیس هم شامل استند.