فرمانده پلیس کندهار می گوید که حمله مشترک نظامیان مرزی پاکستان و افراد وابسته به گروه طالبان بر بخش هایی از ولسوالی مرزی شملزی ولایت زابل پایان یافته است. تادین خانف فرمانده پلیس کندهار می گوید که این حمله چهارشنبه شب رخ داده است و چندین ساعت ادامه داشته است. وی افزوده که نیروهای مرزی […]

فرمانده پلیس کندهار می گوید که حمله مشترک نظامیان مرزی پاکستان و افراد وابسته به گروه طالبان بر بخش هایی از ولسوالی مرزی شملزی ولایت زابل پایان یافته است. تادین خانف فرمانده پلیس کندهار می گوید که این حمله چهارشنبه شب رخ داده است و چندین ساعت ادامه داشته است.

وی افزوده که نیروهای مرزی پاکستان و طالبان همزمان به گروهی از سربازان مرزی کشور در تشکیلات نیروهای امنیتی کندهار کار می‌کنند، حمله کردند.

به گفته او، نیروهای مرزی پاکستان تلاش داشتند در داخل خاک افغانستان سیم خاردار نصب کنند، زمانی که نیروها مرزی افغان خواستند جلوی کار آنها را بگیرند، درگیری آغاز شده است.

فرمانده پلیس کندهار می گوید که در این درگیری چند ساعته، چهار پلیس مرزی پاکستان و شش تن از جنگجویان طالبان کشته شدند، اما به نیروها امنیتی کشور آسیبی نرسیده است.

بر اساس معلومات مسوولان محلی، دو موتر نظامی نیروهای پاکستانی نیز در اثر ضربات نیروهای امنیتی کشور در این رویداد تخریب شده است. گفته می شود که درگیری‌ها پس از درخواست آتش ‌بس از سوی فرمانده نیروهای مرزی پاکستان پایان یافته است.

همزمان با این درگیری مرزی، مسوولان محلی ولایت زابل از حملات راکتی پاکستان به این ولایت خبر دادند. گل اسلام سیال، سخنگوی والی زابل می‌گوید در نتیجه این موشک ‌پرانی از خاک پاکستان به خاک افغانستان، دو کودک جان باخته و بیش از ده غیرنظامی زخمی شده ‌اند. در چند سال گذشته، مناطق مرزی افغانستان بارها هدف حملات راکتی پاکستان قرار گرفته که صدها کشته و زخمی برجای گذاشته است.