مسوولان محلی ولایت بادغیس می گویند که در پی حمله تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب این ولایت، سی سرباز ارتش به شهادت رسیده اند. عبدالغفور ملک ‌زی، والی بادغیس، به رسانه ها گفته است که حملات گسترده طالبان از ساعت یک و سی بامداد چهارشنبه بر پاسگاه های امنیتی در […]

مسوولان محلی ولایت بادغیس می گویند که در پی حمله تهاجمی گروه طالبان بر پاسگاه های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب این ولایت، سی سرباز ارتش به شهادت رسیده اند.

عبدالغفور ملک ‌زی، والی بادغیس، به رسانه ها گفته است که حملات گسترده طالبان از ساعت یک و سی بامداد چهارشنبه بر پاسگاه های امنیتی در ولسوالی بالامرغاب آغاز و برای چندین ساعت ادامه یافت. به گفته والی بادغیس، زمانی که نیروهای اضافی با دو تانک هاموی برای کمک به سربازان پاسگاه های امنیتی به ولسوالی بالامرغاب می‌ رفتند، با کمین طالبان برخوردند که در نتیجه سی سرباز ارتش به شهادت رسیدند.

والی بادغیس افزوده که گروه طالبان در جریان روزهای عید با استفاده از آتش ‌بس موقت، هنگام ورودشان به ولسوالی بالامرغاب، نقاط ضعف نیروهای امنیتی را شناسایی کردند و پس از استقرار در برخی از مناطق، حملات خونین را انجام دادند.

با این حال، محمد رادمنش، سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع ملی با ارایه کردن رقم متفاوت از تلفات نظامیان ارتش در ولسوالی بالامرغاب می گوید که طالبان آتش بس را شکسته اند.

درهمین حال، فهیم قایم فرمانده پلیس ولایت بادغیس می گوید که افراد وابسته به گروه طالبان بر ولسوالی آبکمری این ولایت حمله کردند و قصد سقوط این ولسوالی را داشتند. اما با مقاومت نیروهای امنیتی و خیزش های مردمی مواجه شد.

تمدید آتش بس حکومت در مقابل گروه طالبان با واکنش های جدی رو به رو شده است. فرمانده ارتش و پلیس که نمی خواهند نام شان در رسانه ها گرفته شود، می گویند که این آتش بس حتا ممکن است مدیریت جنگ را از دست آنان خارج کند.