درپی حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در منطقه سیوری ولسوالی شینکی ولایت زابل هفت تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند. یک مقام محلی ولایت زابل گفته است که شب گذشته افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در منطقه سیوری مربوط به ولسوالی شینکی […]

درپی حمله گروهی افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در منطقه سیوری ولسوالی شینکی ولایت زابل هفت تن از نظامیان کشور به شهادت رسیدند.

یک مقام محلی ولایت زابل گفته است که شب گذشته افراد وابسته به گروه طالبان بر پاسگاه های نظامیان کشور در منطقه سیوری مربوط به ولسوالی شینکی این ولایت حمله کردند. این مقام امنیتی ولایت زابل به شرط افشا نشدن هویت‌اش گفته که در مرکز امنیتی پلیس در منطقه سیوری، بیش از سی سرباز پلیس مؤظف اند که در حمله شب گذشته طالبان، هفت تن آنان به شهادت رسیدند و ده  تن دیگر آنان زخم برداشته اند. منبع افزود که طالبان سلاح و وسایط پلیس را نیز با خود برده اند.

درهمین حال، حاجی عطاجان حقبیان، رییس شورای ولایتی زابل می گوید که طالبان پس از حمله، دو سرباز پلیس را اسیر گرفته اند و تأسیسات مربوط به این منطقه را نیز تخریب کرده اند. آقای حقبیان افزوده که این حمله حوالی ساعت یک شب آغاز شد و چهار صبح خاتمه یافت.

یک مقام امنیتی زابل گفت که قرار است، عملیات نیروهای مشترک پلیس و ارتش برای سرکوب مخالفان مسلح در این منطقه، به زودی آغاز شود. دفتر رسانه ای  ولایت زابل، این درگیری را تائید کرد؛ اما جزییات نداده است.

درهمین حال، مسوولان محلی در ولایت سمنگان تائید می‌کنند که شب گذشته طالبان مسلح بر پاسگاه های امنیتی شاهراه سمنگان – پلخمری حمله کرده اند. هاشم بیان، سخنگوی پلیس سمنگان می گوید که به نیروهای امنیتی تلفات وارد شده؛ اما آمار کشته ‌ها و زخمیان را ارایه نکرده است. آقای بیان افزوده که این رویداد در مربوطات منطقه‌ی رباطک رخ داده و به طالبان مسلح نیز تلفات وارد گردیده است.

از سویی هم، هاشم سروری، معاون شورای ولایتی سمنگان گفته است که در این حمله طالبان، پنج نیروی خیزش مردمی شهید و دوازده تن شامل ده نیروی خیزش مردمی و دو پلیس زخمی شده اند.