از هفته جهانی تغییر اقلیم طی همایشی در کابل بزرگداشت شد. مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌‌الوزرا در این مراسم، تاکید کرد که افغانستان از اثر تغییرات اقلیمی و استعمال باروت از سوی نیروهای امریکایی، به‌گونه شدید متضرر شده‌است. وی تاکید کرد که افغانستان حامی محو گازهای گلخانه‌ای و کاهش گرمای محیط زیست است. وی […]

از هفته جهانی تغییر اقلیم طی همایشی در کابل بزرگداشت شد.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس‌‌الوزرا در این مراسم، تاکید کرد که افغانستان از اثر تغییرات اقلیمی و استعمال باروت از سوی نیروهای امریکایی، به‌گونه شدید متضرر شده‌است. وی تاکید کرد که افغانستان حامی محو گازهای گلخانه‌ای و کاهش گرمای محیط زیست است. وی همچنان گف که از هر اعلامیه و اقدام برای بهبود محیط زیست حمایت می‌‌کنند.

آقای حنفی در این مراسم، بمباردمان اسراییل بر غزه را خلاف موازین محیط زیستی و ارزش‌‌های حقوق‌بشری خواند و آنرا شدیدا محکوم کرد. وی از سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل خواست تا این حملات را محکوم کرده و جلو آنرا بگیرند.

درهمین‌حال، مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این مراسم افزایش گرمای زمین و تغییرات اقلیمی را نیازمند اقدامات جمعی خواند و گفت که با اقدام خود، منطقه و جامعه خود را از این خطر نجات خواهیم داد.

در حالی از هفته جهانی تغییر اقلیم طی همایشی در کشور بزرگداشت می‌شود که افغانستان در سال جاری شاهد واقعات زلزله و سیلاب‌های شدید بود که این حوادث ناگوار تلفات زیان ‎بار جانی، مالی و صحی را به میان آورده‌است.

Join us on Social Media
Noor TV on Facebook: https://www.facebook.com/Noortelevision
Noor TV on Instagram: https://www.instagram.com/noortv.af
Noor TV on Threads: https://www.threads.net/@noortv.af
Noor TV on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV_af
NOOR TV News on Youtube: https://www.youtube.com/@NoorTV.af_NEWS
Noor TV on Twitter: https://twitter.com/noortv_af
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.tv
Noor TV on Aparat: https://www.aparat.com/noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.af
Noor TV Website: http://www.noortv.tv