گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با آن که تظاهرات را حق مسلم شهروندان کشور می داند، اما معترضان را فتنه گر و اخلال گر خطاب می کند. آقای حکمتیار می گوید معترضان نباید خواهان آوردن تغییرات در حکومت شوند. پس از انفجار موتر بمب در چهارراهی زنبق شهر کابل که ده ها تن شهید و […]

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با آن که تظاهرات را حق مسلم شهروندان کشور می داند، اما معترضان را فتنه گر و اخلال گر خطاب می کند. آقای حکمتیار می گوید معترضان نباید خواهان آوردن تغییرات در حکومت شوند.

پس از انفجار موتر بمب در چهارراهی زنبق شهر کابل که ده ها تن شهید و صدها تن زخمی برجای گذاشت، شماری از باشندگان کابل به روز جمعه به جاده ها ریختند و خواستار بازداشت عاملان این رویداد شدند. اما این تظاهرات به خشونت کشیده شد و به اثر گلوله باری پلیس هفت تن شهید و نزدیک به بیست تن دیگر زخم برداشتند. پس از آن مظاهره کنندگان با برپایی خیمه های تحصن خواهان رسیدگی به خواست هایشان از سوی حکومت شدند. تاکنون که هفت روز از این تظاهرات می گذرد، مظاهره کنندگان با برپایی چندین خیمه تحصن خواهان تحقق خواسته هایشان از سوی حکومت استند. گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی با تاکید بر اینکه تظاهرات حق مسلم شهروندان است، معترضان کابل را فتنه گر و اخلال گر خطاب می کند. وی می گوید که معترضان نباید خواهان تغییرات در حکومت شوند. آقای حکمتیار با برپایی خیمه های تحصن در کابل نیز ابراز مخالفت می کند.

در همین حال، معترضان تظاهرات را حق مدنی خود می دانند و خواست های آقای حکمتیار را بی جا می دانند. استعفای سران حکومت وحدت ملی، برکناری مقام های امنیتی و اعدام افراد وابسته به گروه های تروریستی به ویژه افراد وابسته به گروه طالبان و شبکه حقانی از خواست های اصلی معترضان است که به گفته آنان تاکنون حکومت به آن پاسخی نداده است.