از پانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود، طی همایشی در خیمه لوی جرگه گرامیداشت شد. سخنرانان از قهرمان ملی کشور به عنوان فرمانده عدالت خواه یاد کردند و تأکید کردند که احمدشاه مسعود سال های سال برای آزادی افغانستان در برابر اشغال گران و تروریستان مبازره کرده است و این یک نقطه […]

از پانزدهمین سالگرد شهادت قهرمان ملی کشور شهید احمدشاه مسعود، طی همایشی در خیمه لوی جرگه گرامیداشت شد. سخنرانان از قهرمان ملی کشور به عنوان فرمانده عدالت خواه یاد کردند و تأکید کردند که احمدشاه مسعود سال های سال برای آزادی افغانستان در برابر اشغال گران و تروریستان مبازره کرده است و این یک نقطه عطف در تاریخ کشور است.

پانزده سال پیش از امروز قهرمان ملی کشور، شهید احمد شاه مسعود در پی یک توطئه بین المللی تروریستی، در حالی به شهادت رسید که جبهه مقاومت ملی را علیه رژیم طالبان رهبری می کرد. شهید احمد شاه مسعود باور داشت که طالبان به نیابت از پاکستان به ویژه استخبارات این کشور در افغانستان رژیم مستبد تشکیل داده و علیه جبهه مقاومت ملی می جنگند. اکنون پس از گذشت سال ها، بسیاری ها به این باور رسیده اند که قهرمان ملی کشور درک بسیار دقیق از اوضاع آن زمان داشت.

سخنرانان این محفل می گویند که قهرمان ملی کشور فرمانده عدالتخواه بود و باید راه عدالت خواهی او ادامه یابد. عبدالهادی ارغندیوال رهبر حزب اسلامی افغانستان می گوید که احمد شاه مسعود شهید برای آزادی کشور از چنگال اتحاد جماهیر شوروی پیشین و تروریستان بین المللی مبارزه کرده است و قهرمانی او را هیچ کس فراموش کرده نمی تواند. آقای ارغندیوال از حکومت می خواهد که در هفته شهید باید به وضعیت زندگی خانواده شهدا توجه جدی صورت بگیرد. وی می گوید که یاد بود از شهدا نباید با برگزاری مراسم پایان یابد، بلکه باید آرمان شهدا تعقیب شود.

با این همه احمد ولی مسعود برادر احمدشاه مسعود از بی توجهی حکومت در باره رد یابی پرونده ترور شهید مسعود انتقاد می کند و یک بار دیگر از حکومت می خواهد که با تشکیل کمیسیونی چگونگی به شهادت رسیدن شهید مسعود را پیگری کند.

احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، پانزده سال پیش از امروز از سوی دو تروریست عرب تبار که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، در خواجه بهاوالدین ولایت تخار به شهادت رسید. این تروریستان از یک مرکز تحقیقات از لندن فرستاده شده بودند.