وزارت دولت در امور صلح تایید کرده است که حکومت هیچ نماینده ای در نشست مسکو نمی فرستد. قراراست این نشست روز جمعه درباره مساله افغانستان میان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان برگزاری شود. قرار است که نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان روز جمعه در یک نشست مشورتی روی مساله صلح افغانستان اشتراک کنند. […]

وزارت دولت در امور صلح تایید کرده است که حکومت هیچ نماینده ای در نشست مسکو نمی فرستد. قراراست این نشست روز جمعه درباره مساله افغانستان میان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان برگزاری شود.

قرار است که نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و پاکستان روز جمعه در یک نشست مشورتی روی مساله صلح افغانستان اشتراک کنند. تا اکنون جزییات این نشست در اختیار رسانه ‌ها قرار نگرفته است. قرار است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای روند صلح افغانستان نیز در این نشست اشتراک کند. آقای خلیلزاد، ماموریت صلح را در بیستم ماه روان میلادی بار دیگر آغاز کرد. بر بنیاد اعلامیه وزارت خارجه آمریکا، آقای خلیلزاد در جریان این ماموریت از مسکو نیز دیدن می کند. او پیش از این در بلجیم پایتخت بروکسل، با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو و نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد صلح افغانستان به صورت جداگانه گفتگو کرده است.

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که این سازمان از آغاز دوباره گفتگوها میان نمایندگان آمریکا و طالبان حمایت می ‌کند. او از طالبان خواست که با برگشت دوباره به میز گفتگوهای صلح، نرمش واقعی از خود نشان دهند.

این در حالیست که چین نیز نشست بین‌ الافغانی را به تاریخ هفتم و هشتم ماه روان خورشیدی در بیجینگ میزبانی خواهد کرد. وزارت خارجه چین گفته است که اشتراک ‌کنندگان این نشست تنها دیدگاه شخصی شان را در مورد راه بیرون ‌رفت مساله افغاستان بیان می ‌کنند.

طالبان گفته اند که قرار است هیاتی به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی این گروه در نشست چین اشتراک کنند؛ اما هنوز حکومت افغانستان برای حضور در این نشست تصمیم نگرفته است.