شماری از فعالان مدنی برخورد اخیر رییس جمهورغنی را در برابر رسانه ها و خبرنگاران نکوهش می کنند. فعالان مدنی حکومت را متهم به برخورد دوگانه با رسانه ها و خبرنگاران داخلی می کنند و از مقام های حکومتی می خواهند که به این برخورد تبعیض آمیز شان پایان دهند. این درحالیست که هفته گذشته […]

شماری از فعالان مدنی برخورد اخیر رییس جمهورغنی را در برابر رسانه ها و خبرنگاران نکوهش می کنند. فعالان مدنی حکومت را متهم به برخورد دوگانه با رسانه ها و خبرنگاران داخلی می کنند و از مقام های حکومتی می خواهند که به این برخورد تبعیض آمیز شان پایان دهند. این درحالیست که هفته گذشته رییس جمهوری از پاسخ گفتن به پرسش خبرنگاران خود داری کرد. پیش از این شماری از نهاد های مدافع از خبرنگاران این کار رییس جمهور را سانسور آشکار در برابر رسانه ها عنوان کرده بودند.

چند روز قبل، رییس جمهورغنی پس از بازگشت از کشورهای استرالیا، سنگاپور و اندونیزیا در یک نشست خبری در ارگ حضور یافت. آقای غنی در این نشست، از پاسخ گفتن به پرسش خبرنگار یک رسانه به این دلیل که باید سوال‌ها تنها درباره سفر اخیرش باشد، خودداری کرد، اما وی به سوال یک خبرنگار رسانه خارجی درباره نشست مسکو پاسخ گفت. این برخورد آقای غنی ، با موجی از انتقاد ها در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد و شماری از نهادهای حامی رسانه ها، وی را به برخورد دوگانه با خبرنگاران متهم کردند. با این همه، شماری از فعالان مدنی رفتار اخیر رییس جمهورغنی را در برابر رسانه ها وخبرنگاران نکوهش می کنند.

پنهان کردن اطلاعات از دیگر مشکلات است که، خبرنگاران با آن روبه رو استند. فعالان مدنی می گویند که، ریاست جمهوری و دیگر نهادهای دولتی خلاف قوانین، اطلاعات را در اختیار رسانه ها و خبرنگاران قرار نمی دهند.

فعالان مدنی هم چنان تاکید می کنند که، حکومت در تلاش است به رسانه ها سانسور وارد کنند. آنان، از حکومت می خواهند که دستاورد رسانه ها طی بیش از یک دهه پسین را حفظ کند.

فعالان مدنی می گویند که، حکومت باید با ارایه اطلاعات به رسانه ها، قانون حق دسترسی به اطلاعات را در کشور اجرایی کند.